TV-kokki "koira ruokaa siinä missä sikakin" ?

- www.findance.com/uutiset/166...sa-sikakin

Työkaverini kävi Bagtadissa keikalla 80-luvulla. Kertoili toimistolla kokemuksiaan sieltä ja jätti kuulemma väliin filppiinojen voodoo koiran syömisen. Valmistus oli; kulkukoira kepeillä piestään hengettömäksi ja sitten vartaassa grillataan. Syövät suurena herkkunaan juhlissaan.

Avainsanat: krillattua koiraa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 17:01

Niinhän Thaimaassakin syödään koiria ja Kiinassa. Minusta se ei ole tavallisen ihmisen ruokaa..no ehkä siinä äärimmäisessä hädässä vasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 17:16

Tässä kohdin menee se raja,vaikka olen suht kaikenlaista maistellut ja syönyt,jota ruuaksi sanotaan.Mätiä ankan munia, joissa alkio sisällä höyhenineen,käärmettä,kilpikonnaa,mahalaukkumuhennosta,hyönteisiä,etanoita yms...Koiraeläin on niin selkeästi lemmikki, eikä hyötyeläin.En sitä halua syödä.Enkä edes maistaa.
Jossakin Kiinassa taitavat vieläkin maaseudulla syödä kaikkea, mikä liikkuu ja kiinni saadaan...Niin nälkä ei vielä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 17:37

Samaa mieltä kokin kanssa. Voisihan sitä ihan maistaakkin kunhan tietäisi ettei sitä ole millään kepillä kuoliaaksi hakattu tai muutenkaan kidutettu. Yhtä paljon minä niitä pikku possuja jouluna säälin kun että kun kuvittelen syöväni koiraa. Pahalta se muidenkin eläinten syöminen tuntuu kun tarkemmin sitä rupeaa ajattelemaan, mutta maistuu niin hyvälle, että sysään väkisin sääliajatukset nurkkaan ja jatkan syömistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 18:06

Koiran omistajana en koiraa syö edes maisto mielessä...
Vaikka monessa maassa onkin ruokana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 18:11

Kuka nyt kaveriaan söisi ! Aikanaan, kun Pekingin Ooppera vieraili Savonlinnan Oopperajuhlilla, täällä kulki ennakkoon juttu, että pitäkää koiranne kiinni, etteivät häviä vieraiden pöytään, mutta eipä tainnut yksikään haukku joutua kiinalaislaulajien ateriaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 18:37

Ruvetaanko kokonaan kasvissyöjäksi. Olisi hyvä protesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 19:19

En ikinä pystyisi syömään koiraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 20:00

syötävksi tarkoitetut koirat ovat oma lajinsa, ja ne kyllä ruokitaan eri tavalla kuin lemmikit joita kotona pidetään.vaan mistäpä tiedän mitä Kiinassa ja Koreassa pöytään laitettu liha on ollut kotoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 14:29

Mulle ei maistu sen enmepää koiran kuin siankaan liha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:27

Onneksi olen jo illalliseni syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 02:29

Minä en kyllä koiraani vielä paistiksi laita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 14:08

Mahtoi olla mahtava makuelämys.