Onko marjastaminen vaarallista?

Marjastamassa ollut vanhus löytyi menehtyneenä noin puolen kilometrin päästä siitä paikasta, mihin hän oli jättänyt autonsa.
www.iltasanomat.fi/kotimaa/p...ml?ref=rss

Avainsanat: olisko hänellä paremmat marjamaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 15:29

On se. Voi kaatua, saada sydärin tai muuten vain nitkauttaa selkänsä. Ainakin selkä tulee kipeäksi, ja kuluukin moisesta kytkimisestä. Minä marjastan ainoastaan pensaissa, metsämarjat saa poimia vaikka karhu. Siis karhu on samoilla apajilla marjastajien kanssa, eikös sekin ole aika vaarallista?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 15:37

Olenpa sitä mieltä, että ei se sen vaarallisempaa ole kuin muukaan askare.
Kautta aikain ihmiset ovat mestsastäneet ja marjastaneet ja vielä kalstaneet.
On vain päivien luku tullut täyteen ihmisellä jos työn ääreen kuolee.
Ja jos asennot ei jonkun sairauden vuoksi ole määrätyt kieltoon, niin mikä ettei siitä vain marjoja poimimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 15:45

Taannoin kahvitunnilla jutustelimme mm. kuolemasta ja eräs aikuiseen ikään ehtinyt mies totesi, että "Kyllä täältä joutaisi jo lähtemään".
Hetkeä myöhemmin keskustelimme marjastamisesta ja sama mies totesi, että ei uskalla mennä marjaan, kun metsässä oli nähty karhu.
En voinut olla ihmettelemättä, että "Mitä sinä siitä välität, kun juuri äsken kerroit olevasi valmis lähtemään?"
Eihän sitten ihan niin valmis ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 16:36

Marjastaminen ei ole sen vaarallisempaa kuin elämä yleensä, kyseinen henkilö on nyt autuaammilla marjamailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 17:58

Missä vain voi käydä mitä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:01

Ei marjastaminen ole sen vaarallisempaa kuin mikä muu tahansa. KYllä pidän Bentsinhyppyä paljon vaarallisempana ,maastojuoksua ja suunnistusta.
Terve ihminen nautii eikä pelkää metsässä olemista. Eihän heti tarvitse mihinkään kauas korpeen lähteäkkään. Tai varustautuu tulitikuilla,kännykällä, maastokartalla ja kompassilla. Otaa jonkun mukaan joka kulkenut ennenkin metsässä. Ei pidä heti hätääntyä jos, ei pois osaakkaan.
Ihmiset todellisuudessa vieraantuneet metsästä aika tavalla.Moni suorastaan ennakkoon pelkää metsää kun toiset nauttii.
Eikä oikein huonokuntoisena metsään yksin pidä lähteä. Minulla äiti 86v ,mutta kyllä minun kanssa sieniä ja marjoja halusi lähteä poimimaan. nyt kesällä.Minä vein astioita ja mehupulloja. Ätilläni oli porka toisessa kädessä ja hiljaa edettiin.Hän lapsena pompotteli Oulun isoilla soilla isänsä kanssa.
Siitä kaipuu metsään edelleen.Sama se on minulla, en sieltä pois osaa olla.Jos ääntä pitää metsässä ei kohtaa eläimiä.Sattumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:36

Kotiinsa moni on kuollut joten koti taitaa kumminkin olla vaarallisin...
Kaikkea voi tapahtua vaikka missä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:36

On vaarallista tähän vuodenaikaan kyllä - meidän koiruus uhatttin lahdata jos eksyy hirvestäjän (passimiehen) ja hirven väliin - jos eivät erota punaisella liivillä varustettua isoa valkoista koiraa hirvestä - niin eivät varmasti sitten marjastajaakaan... Tosi on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 19:14

Moni menehtyy kotiinsa, eikä metsäkään ole harvinainen paikka löytää tiensä pää, surullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.10.2011 - 19:56

itikat syö elävältä mustikka-aikaan, muuten siinä ei vaaraa ole ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 09:21

Lähtö tulee kun on tullakseen, olipa ihminen missä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 23:43

onhan se, mutta niin on sohvalla istuminenkin jos hiuksia aletaan aiheesta halkomaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 03:06

On se, jos on huonossa kunnossa ei silloin enään kannata metsään lähteä. Voi kaatua, eikä pääse omin avuin ylös. Ja puhelinkin voi unohtua.