Saatko mielestäsi pimeänä aikana tarpeeksi D-vitamiinia?

Meillä suositukset ovat melko alhaisia. Esimerkiksi Kanadassa on pari-kolme kertaa suuremmat suositukset talviaikaan. D-vitamiinilla on todettu olevan mm. flunssaa ehkäisevä vaikutus. Olen sen todennut itsekin, sillä en ole ollut flunssassa moneen vuoteen, en kesällä enkä talvella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 11:29

Minä luulen että saan. En muista koska olen flunnssainen ollut. Jos tuolla jotain merkitystä. Mutta syömme enemmän kalaa kun lihaan. Rasvaista lohta.Epäilen että monella on puutetta niinkuin C,vitamiinistatakin.En ole vitamiinilisää ottanut koskaan purkeista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 11:41

Kyllä minä purkista otan D vitamiinin. Vrk annos on 50 mg.
Kun aloin syödä D isomman annoksen ja kalkkia kynnet ovat tulleet lujat ja
vahvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 12:02

En syö pillerin pilleriä jollei ole pakko, syön terveellisesti ja ulkoilen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 13:21

Syön terveellisesti ja ulkoilen, D-vitamiinia otan pillerin päivässä, koska etenkin pimeään aikaan D-vitamiinin saanti Suomen oloissa on puutteellista, vaikka terveellisesti söisikin, se auringonvalo nääs...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 16:02

Saan kyllä ruuasta ja purkista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 16:18

En pimeän aikaan, mutta päivällä sitäkin enemmän.
Sadepäiville on purkitettua tavaraa kaapissa. Suomen suositukset ovat aivan alakantissa minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 17:21

C- ja D- vitamiinia purkista ympäri vuoden.Sen lisänä monivärinen = terveellinen ruoka.Pysyy isot pöpöt kauempana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:54

Kyllä. Carlson Lab's D-4000 pitää tästä huolen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 19:02

Syön terveellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 08:37

Luultavasti en saa riittävästi D-vitamiinia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 02:57

En saa riittävästi, joten siksi syönkin sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.10.2011 - 23:02

En saa ja siksi otankin sitä purkista.