Lyhyt sieniopas?

1. Opettele tuntemaan myrkkysienet.
2. Syö vain niitä sieniä jotka tunnet.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2011 - 11:50

Tuolla neuvolla loppuu napsuilut lyhyeen.

Kysyjän kommentti

Voi olla.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2011 - 06:54

Pitää paikkansa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 07:02

Tuo pitää 100%sesti paikkansa ainakin minulla,kun en tunne sieniä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 07:32

Tunnen vain vähän sieniä, kanttarellit, karvalaukkau, kangassieni ja leppärousku ovat ainoa sienet
joita aikoinaan keräsin. Nyt ovat kaupan hyllyllä vain herkkusienet ja veljeni ja siskoni lahjoittamat
kanttarellit. Ovat jo ylivuotisia, mutta pakkkasessa säilyy kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 07:32

Tunnen sienet, mutta en syö niitä myrkkysieniä muuten voi olla lyhyestä virsi kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 07:51

En kerää enkä syö myrkkysieniä.Ukonsieni on kyllä epälyttävän näköinen,mutta ah niin herkullinen,tänä syksynä en ole löytänyt ainuttakaan ukonsientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 08:20

Tosi kuin vesi ja pitää kuin seula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 09:54

Pitää hyvin paikaansa. Minä opettelin ensin myrkylliset sienet mistä helppo tunnistaa niitä.Sitten rupesin keräämään.Mulla on kauppasienioppaita ja niissä parhaat sienet.Yleensä niitä noi 35-40 lajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 10:58

Jep, täyttä asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 11:42

Voisiko sen yksinkertaisimmin sanoa. Silti tiettävästi vuosittain sattuu sienten aiheuttamia sairaustapauksia. Linkissä listattu yleisimmät sienimyrkytyksen aiheuttajat: www.hus.fi/default.asp?path=...,2260,4592

Kaikkia sieniä voi syödä - ainakin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 12:53

Totta turiset....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 15:05

En varmasti opettele, kuljen metsässä ohitse sienten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.10.2011 - 20:53

Hyvä neuvo - eipä tarvitse tuota oppia noudattaen enää rämpiä soita ja mäkiä sieniä etsien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 13:13

Aloitus on täyttä asiaa. Hyvä neuvo siis, tuota olen aina noudattanut eli poimin vain muutamia varmoja sieniä.