kumpi on parempi plasma vai lcd?

Avainsanat: plasma lcd

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2008 - 21:47

Itse kannatan ehdottomasti plasma-tv:tä ja siksi laitankin sinulle sanojeni vakuudeksi linkin, josta asiaa voi vielä kerrata. Kts. lähteet

Lähteet:
www.plasma-lcd-fakta.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.10.2008 - 22:05

Kiitos vastauksesta . Olipa oikein kunnon tietopaketti:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2008 - 09:10

www.google.fi/url?sa=t&s...taKNAnfC2w

Lisätty: 29.10.2008 - 09:17

minä pistin linkin jossa on vähän tuommoine juu ei vaarinhousut vastaus :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2008 - 18:08

Eipä minun mielestäni tämä LCD/Plasma juttu ole ihan noin ykselitteinen kuin Arnipopan vastauksesta (ja varsinkin linkin jutusta) voisi päätellä. Itse aikani pähkäilin pitkään saman kysymyksen kanssa, koekatseltiinkin aika monia, ja päädyin LCD näyttöön (32"). Paitsi makuasioita niin jotenkin minulle jäi sellainen käsitys, että kun puhutaan alle 40" näytöistä, parempi (tai ainakin minun) ratkaisu on LCD. alla lisää mainostekstiä asiasta:
________
LCD vai plasma ?

LCD, televisiosi korvaaja

Nestekidetelevisio, tai paremmin sanottuna LCD, on teknisesti hyvin lähellä tietokoneen litteää näyttöä. Isoimmat mallit ovat jopa 119 cm halkaisijaltaan (47 tuumaa). LCD-teknologia hallitsee markkinoita televisioluokassa alle 101 cm halkaisijalta (40 tuumaa), noilla markkinoilla plasmatelevisiosta ei ole kilpailijaksi ja näyttääkin siltä että LCD-näytöt syrjäyttävät perinteiset televisiot. LCD-näytön valoherkkä kuva on kuitenkin kylmempi kuin plasmatalevisiossa. Kaikki on tietysti subjektiivista. LCD-näytön valoherkkyys ja kontrasti huononevat kun näyttöä suurennetaan, eivätkä enää toistu tarkasti koko näytöllä. Usein kuitenkaan silmä ei tätä huomaa. Varo näyttöjä joiden kuva on käsitelty, tämän huomaa etenkin nopeiden actionkohtauksien aikana jolloin kuva näyttää jumittuvan. Onneksi kokemus opettaa valmistajia välttämään tälläisiä virheitä valmistuksessa. Lopuksi, LCD-näyttö on toki pienempi kuin plasmatelevisio mutta sitä vastoin myös kevyempi ja kuluttaa vähemmän sähköä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2008 - 23:40

LCD, jos ei tarvitse koko seinän kokoista näyttöä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2008 - 09:20

Tällä hetkellä Teräväpiirto-TV.-Ei muuten kannata hankkia ennen kuin noin vuoden päästä,jos vaan vanhalla pärjää.Tulossa niin suuri mullistus,että nykyPlasmat ja LCD:T häviävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2008 - 18:20

Tässä voisi saada aikaiseksi vaikka "riidan" ;-)
Jos tarkastellaan pelkää tekniikka noiden näyttö-paneelien osalta. Perussääntö jos katsot tv:tä eli lomitettua PAL kuvaa 720*576 pistettä, plasma hakkaa LCD:n kuus-nolla. Miksi, parempi dynamiikka, hieman pehmeämpi kuva.

Heti kun käytettävä aineisto on HD-materiaalia (720p tai 1080p) Blu-Ray, satelliitti tai kaapeli lähetykset pääsee LCD-paneelin ominaisuudet paremmin esille. Eli LCD tykkää lomittamattomasta korkea resoluutio materiaalista.

Jos oletat että HDTV-lähetykset eivät ala lähitulevaisuudessa(yle2010) ja katsot tv:tä niin osta plasma.

Jos taas katso mielummin elokuvia hyvällä resoluutiolla ja omistat vaikka PS3:sen(Blu-Ray) niin hanki LCD.