mikä on lääkedosetti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2008 - 20:47

Lääkeannostelija eli dosetti on oiva apu, jos käyttää useaa lääkettä samanaikaisesti tai ottaa samaa lääkettä monta kertaa päivässä. Annostelijaan voi jakaa viikon lääkkeet valmiiksi ja siitä on helppo tarkistaa ettei ole unohtanut lääkitystä. Lyhyellä matkalla säännöllisesti käytettävät lääkkeet kulkevat annostelijassa kätevästi mukana.

Lääkeannostelijoita voi ostaa apteekeista. Hinnat vaihtelevat eri apteekeissa, mutta hyvän ja käyttökelpoisen lääkeannostelijan saa yleensä alle 20 eurolla

Eli mielestäni voisi ilmaista asian niin, että dosetti on lokerikko, jossa joka päivälle on oma lokeronsa, ja omille kelloajoille (aamu - päivä - iltapäivä - ilta) oma kolosensa.

Lähteet:
www.laaketietokeskus.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.10.2008 - 20:36

miten lääkedosettia käytetään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2008 - 22:46

Lääkedosetti on kätevä lääkeannostelija. Siinä on yleensä 7 lokerikkoa, siis jokaiselle viikonpäivälle omansa. Päivän lokero on jaettu 5-4 annoseen, jos joutuu ottamaan lääkkeitä monta kertaa päivässä niin ne eivät unohdu niin helposti. Voi aina tarvittaessa tarkistaa, joko tietttynä kelloanaikana nautittavat lääkkeet on otettu.

Lääkedosetteja on laatikonmallisia ja pyöreitä. Yksittäisen päivän annoksen voi ottaa helposti laukkuun tai taskuun eli irroittaa sen viikkoannostelijasta. Ei tarvitse koko arsenaalia raahata mukanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2008 - 07:38

Lääkeannostelija (7 lokeroa), johon voi jakaa viikon lääkkeet valmiiksi. Tabletit voi jakaa omiin päiväkohtaisiin ja kellonajalla (4lokeroa) varustettuihin lokeroihin, helppo tarkistaa onko lääke otettu vai ei. Erityisesti palvelee vanhuksia, joilla on paljon eri aikoina otettavia lääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2008 - 09:32

Se on lokerikko,johon annostellaan päivittäin otettavat lääkkeet.Aamu,päivä-ja iltalääkkeet.Niitä on eri kokoisia.Toisiin menee viikon lääkkeet,toisiin kahden.Mutta on myös määrätyt henkilöt,joilla on vain yhden päivän lääkedosetti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.11.2008 - 20:29

miten neuvon asiakasta kotihoidossa dosettia käyttäessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 15:06

Dosering= annostus eli sana tulee tuosta sanasta. Lääkeannostelija siis.