Heäättekö juuri ennen kellon soittoa?Minä herään.

www.iltasanomat.fi/terveys/h...39018.html

Avainsanat: uni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2011 - 20:42

Minua ei kellot herättele. Nukun jos nukuttaa ja valvon jos valvottaa.

Paras herätyskello on kahvipannun porina ja kahvin tuoksu. Vastustamaton yhdistelmä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2011 - 20:13

Kyllähän se niin on, että herään.
En tosin ole kuin nuorena joskus ollut herätyskellon kanssa lähtemässä jonnekin.
Nykyään kun aamusella lähden aikaisin jonnekin, että pitää esim. 5 olla unet pois,
niin nukun äärettömän huonosti ja koko aamuyön vilkuilen koska nousen.
En teidä pelkäänkö, että herätys ei toimi, laitan sen usein puhelimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 20:24

Herään yleensä 5-10 minuuttia ennen kellon soittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 20:37

Miuta oikein suuttaa,kun mie saisin nukkua vaikka miten pitkään,mutta miehelleni soi kello 5.20 ja minähän olen jo hereillä ennen sitä.Mie kyllä monesti nukun jo enne 22 niin eihän sitä unta piissa loputtomiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 20:53

sitä havahtuu ekan kerran joskus viiden jälkeen - huokasee ihanasti ja vielä saa nukkua tovin! kuudelta sitten soi kello. viikonloppuisin tietää että voi nukkua vielä pidempään.........aah.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 21:00

Tänään heräsin kaksi tuntia ennemmin, mikä oli kyllä aavistettavissa nukkumaanmenoajasta.
Aika usein todella laitan käden jo valmiiksi kellon, eli puhelimen napille valmiiksi vain minuuttia tai muutamaa sekuntia aiemmin.
Joskus kyllä käy niinkin, että ajattelen, että "Ei voi olla totta, että kello soi jo nyt".
Siihenkin on kyllä joskus omat ymmärrettävät syynsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 21:24

Kyllä jos kello soittaisi, herään. Mutta nyt herään kun päivä rupeaa kajastamaan.Tai ulkolamppu syttyy.Pappa sanoi ihan niinku se on.SAmoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 05.10.2011 - 21:32

tänään heräsin 2 tuntia 20 minuuttia kellonsoiton jälkeen, oli ensimmäinen kerta tällä vuosituhannella, piti olla töissä pari tuntia pidempään :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 22:17

Kyllä herään ennen kellonsoittoa,jos on kello soimassa..
Joka aamu herään 6:den maissa..vaikka ei ole mitään menoa..mutta voi kääntää kylkeä jos huvittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 23:21

Onnekseni saan vielä olla heräämättä kelloihin ja nukkua niin pitkään kuin uni maistuu.

Nuorempana heräsin arkisin aina 6.00 ja viikonloppuisin 8.00 sisäisen kellon herättämänä. En ollut koskaan väsynyt, vaikka olisin mennyt myöhemminkin nukkumaan. Tuolloin harrastin säännöllisesti lenkkeilyä ja kuntoni oli todella hyvä, siitäkö sitten johtunee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 06:54

Heräilen,en tarvi herätyskelloa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 07:49

Herään muutamaa minuuttia ennen tai joskus jopa tuntia aikaisemmin, kuin kännykkäni soisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 10:35

Joskus herään, joskus en. Vapaapäivinä herään yleensä samaan aikaan kuin mitä arkena herätyskello piipittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 10:36

Kyllä vaan ja sitä joskus tulee ihmeteltyä.Eli usein joitain minuutteja ennen kännykkäherätystä herään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 10:38

Ajastan illalla kahvinkeittimen valmiiksi ja herään sen kropsahtavaan ääneen ja ihanaan kahvintuoksuun. Herätyskelloa en ole käyttänyt kahteenkymmeneen vuoteen. Joskus televisio tuli automaattisesti päälle aamuseitsemältä, jolloin piti viimeistään nousta. Jos nukun pommiin, myöhästyn töistä, mutta haitanneeko tuo. En ole liukuhihnalla töissä ja työnantajani ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 12:47

Ihan vaan herään ja aina suunnilleen ajallaan.. automaattisesti, en tarvitse herätyskelloa normaalisti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 14:51

Kissat herättävät minuutti pari juuri ennen kellon soittoa. Kissat ovat jo vuosia tienneet milloin mun on aika herätä. Fiksuja kisuja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.10.2011 - 19:55

Vaihtelevasti, aika harvoin olen joutunut laittamaan kellon soimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 22:19

ei toivoakaan herätä ennen kuin herätyskello soi, eikä se herätysäänikään mikään takuu mun heräämiselle ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 19:39

Joskus, mutta se on harvoin. Sikeäuninen minä olen.