Päivän opetus! Jos aiot istua koko päivän tekemättä mitään, sinun pitää istua hyvin, hyvin korkealla pallilla. Miksi näin?

Esimerkki:

Varis istui puussa mitään tekemättä koko päivän.
Pieni jänis näki variksen ja kysyi siltä:
"Voisinko minäkin istuskella paikallani koko päivän mitään tekemättä?"
Varis vastasi: "Varmasti voit."
Joten niinpä jänis istui maassa koko päivän paikallaan mitään tekemättä. Yht'äkkiä kettu hypähti paikalle ja söi jäniksen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2011 - 23:29

Päivän opetus nro 2:

Kalkkuna jutteli härän kanssa. "Haluaisin lentää puun latvaan,
mutta minä en jaksa lentää niin korkealle".
Härkä sanoi: "Mikset popsi minun kikaleitani,
ne ovat täynnä kuituja ja antavat sinulle voimaa."
Kalkkuna alkoi heti niitä napsimaan...
Se sai pian voimaa lentää alimmalle oksalle.
Pian muutaman päivän popsimisen jälkeen se oli valmis lentämään puun latvaan.
Sieltä hänet kuitenkin näki maanviljelijä, joka heti ampui kalkkunan alas puusta.

Kertomuksen opetus

Paskan jauhaminen voi saada sinut korkealle, mutta ei pidä sinua siellä kauaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2011 - 06:29

Ja baaritiskin vieressä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 06:46

Olipa ikävä loppu jäniksellä,olisi vaan istunut korkeammalla niin henki kulta olisi säästynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 08:40

No ei ole korkeata, edes matalaa pallia, jolla viihtyisin kokopäivän.
aina vähän tulee töksittyä jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 10:36

No newtissä istuilu käy myös... mutta silti teen siinäkin jotain, esim. Napsuilen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 11:26

Parempi maassa kuin korkealla puussa. Mieluimmin näin ajattelisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 13:52

Vaan jos korkealla pallilla istuen jäykistyy ja putoaa maahan rikkoen luunsa, kuis sitten suu pannaan...??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 15:48

Pitänee kiivetä tikkaille....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 18:47

Kannattaa pyrkiä pysymään korkealla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 20:17

Tuohon on laitettava vasta vastaväite istumisesta

Kulkukauppias avaa oven ja näkee lapsen istuvan sisällä. Kauppias kysyy,
onko isä paikalla. Lapsi vastaa, että ei ole, se lähti kun äiti tuli. Kauppias kysyy,
onko äiti paikalla, ja lapsi vastaa että se lähti kun mummo tuli. Näin jatkuu kunnes lapsi vastaa, että esim. sisko lähti kun minä tulin. Silloin kauppias ihmettelee, että onpa kummallista. Lapsi vastaa: "Ei ollenkaan, tää on meidän vessa."

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.10.2011 - 21:27

Kannattaa se selusta suojata istuessaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 01:26

Parempi olla vain täällä alailmoissa, ei tule aikakaan pitkäksi.