Jos ihmisellä on syöpä jossakin niin kuinka pian se huomaa? - kaikkihan ei näy verikokeessa....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 01:21

En tiedä, mutta lääketiede on hyvin kehittynyt nykyään. Syövästä paranee.

Kysyjän kommentti

Olipa vaikeaa valita parasta vastausta!
Kaikki olivat hyviä - mutta Justus ansaitsee nyt "kukkasen"
Olipahan hyvin positiivinen viesti:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2011 - 21:42

Joillakin voi olla piilevänä pitkääkin. Erään ystäväni mies kuoli 5 viikossa siitä, kun syöpä löydettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 22:02

Riippuu syövästä Naisten yleisin syöpä rintasyöpä.Moni sanoo kun leikkaukseen menee,En ole näin hyvässäkunnossa ollutkaan. Sitten tulen sairaana pois.Se on hyvin yksilöllistä.Selittämättömiä oireita ennenkuin löytää jotain mikä viittaa syöpään.Pelkäämään etukäteen sitä ei kannata ruveta. Täällähän saisi pelätä kaikkia asioita. Syövistä tietoa paljon.

Lisätty: 04.10.2011 - 22:14

Jos itse epäilee jotai ,heti lääkärin puheille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 22:05

Hyvin paljon riippuu syöpätyypistä. Suolistosyöpä on aikalailla salakavala, siitä suvussani kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 22:17

Joillakin ei ole oireita ollenkaan. Joillakin syöpä löytyy rutiinitarkastuksessa.
Kannattaa seurata luomiaan, käydä mammografiassa(naiset) ja irtosolukokeessa ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 00:18

Syöpä on arvaamaton ja riippuu niin monesta tekijästä. Eräs tuttavani sain verisyövän ja oli haudassa kahdessa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 08:45

toiset menehtyvät hyvinkin äkkiä, mutta kyllä ne monet antavat etukäteisoireita, tarkkana täytyy olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 09:30

Syöpä kehittyy pitkän ajan kuluessa, jotain oiretta on mutta siitä ei saa selvää ennenkuin hyvin paljon myöhemmin, mistä olikaan kyse. Varsinaisia oireita ei välttämättä oole ennenkuin loppuvaiheessa ja silloin on jo myähäistä auttaa asiassa.
Kuulin jokin aika sitten tapauksesta jossa potilas meni lääkärille, oli patti selässä, ei ehtinyt itse edes kuulla diagnoosia kun kuoli.
Vaikka itse epäilee jotain ja käy lääkärillä, eivät ota sitä todesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 10:31

Tuo on niin salakavala tauti, voi olla piilevänä todella kauan...
Muutama vuosi sitten mieheni siskon poika meni lääkäriin ja armonaikaa annettiin 2viikosta - 2 kuukauteen, nippa nappa eli tuon 2 kuukautta jotta ehti viettää vielä tyttöjensä synttärit...
Hänellä oli tuo salakavala verkkosyöpä asialle ei voi mitään tehdä.. euroopassa sairasti silloin joku toinenkin on hyvin harvinainen syöpälaji...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 11:18

Vaikea havaita missään muodossa. Se on sattuman sanelema juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 15:46

Toisilla huomataan aiemmin, toisilla myöhemmin. Isälläni se todettiin maanantaina ja saman viikon lauantaina hän jo menehtyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 18:28

Kyllä juopa on pahempi sairaus, se kiusaa joitakin hyvinkin pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 20:59

sitä voi huomata jonku patin tai muun oireen ensin. tai sitten se on niin salakavala että mennessä lääkäriin valittamaan jotain oiretta niin sisälle osastolle vaan ja se on soronoo. inhottava tauti. ex anopille kävi tolleen jälkimmäisesti - ikävä häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.10.2011 - 21:19

Syöpä on niin salakavala sairaus, etteivät kaikki lajit anna oireita eivätkä näy kokeissa, ennen kuin ovat pitkälle kehittyneet. Aina jos on syytä epäillä pitää kääntyä lääkärin puoleen eikä antaa periksi.