Luetko sanomalehdestä kuolinilmoitukset?

Minä luen ja kovin usein siellä on tuttujen henkilöiden kuolinilmoituksia. Joskus liikutun suorastaan kyyneliin saakka varsinkin lasten ilmoituksia lukiessani.

Avainsanat: kuolinilmoitukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2011 - 19:47

Juu luen - ja kyynelehdin kyllä jos sattuu kohdalle jotakin liikuttavaa kuten juuri lasten kuolinilmoitukset.
Joskus tulee sellainen olo että voi voi kun on mennyt fiksua sakkia ja paljon osaamista/tietoa pois...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 19:28

jo vain luen sillointällöin. ystävien ja sukulaisten kuolemasta saa tiedon muutakautta kuin lehden palstoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:36

Kuolema on täydellinen, elintoimintojen pysyvä loppuminen.
Joskus kun huomaa jonkun samanikäisen tutun nimen kuolin ilmoituksessa . Pistää pysähtymään ja miettimään elämän merkitystä.
Ei kyllä osaa kaivata jos ei tiedä. Joskus kysyy joltain oletko nähnyt, Toinen vastaa etkö sinä tiedä miten siinä kävi.Hän on poissa, tulollapuolen .Kyllä pysäyttää.
Se on osa tätä elollista elämää.Emme tienneet kun tänne synnyimme ja rinnastan poislähdön tuohon tulemiseen.Luonnollinen ilmiö.
Ikävä ja kaipaus tulee kun ihan vierestä viedään.Hyvinkin läheinen.
Se on ohi vasta kun se on ohi. Emme voi tietää.

Lisätty: 03.10.2011 - 19:52

Nuorena en vilkaissutkaan kuolinilmoituksia lehdestä.Ei käynyt mielessä. Mikä kumma pistää tutkaileen, nyt niitä. Onko iällä niin suuri yhteys asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:53

Tuleehan noita kuolinilmoituksia luettua kun kerta tuttapiiriin kuuluu mm. aino joukko vahemman ikäpolven edustajia eikä varsinkaan heidän kuolemastaan aina saa tietää muulla tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 20:22

Kyllä tulee vilkaistua jo näillä vuosilla. Aika paljon on jo myöhemmin syntyneitä ja jokunen tuttukin silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 20:51

Työni puolesta olen lukenut niitä jo yli kaksikymmentä vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 20:53

Kyllä tulee välillä vilkaistua.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 20:57

Kyllä minä kuolinilmoitukset luen joka kerta, varsinkin paikallislehdesta ja oman maakunnan lehdestä.
Kyllä siellä on paljon omilla vuosiluvuilla menneitä, joten ajattelemista on.
Tosin en pelkää kuolemaa, se kuuluu luomisjärjestykseen ja minä uskon että
Vapahtajani herättää minut viimeisenä päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 22:05

En kovin innokkaasti kun kerran avasin ja sanoin puolileikilläni että pitää katsoa kuka sukulainen on nyt kuollut. Siellä todellakin oli erään kaukaisemman sukulaisen kuolinilmoitus.
Luen lähinnä muistokirjoitukset, monesti ovat todella kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 22:37

En lue, kun ei paikallista lehteä ole tilattukaan.
Nettilehti on riittävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 22:45

Kyllä ne tulee aina luettua päivälehdestä.Kuolema on meistä jokaisen kohtalona ennemmin
tai myöhemmin. Itse uskon että kuolema on kuin unta ja viimeisenä päivänä Jeesus tulee meidät
herättämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 23:50

Jonkun aikaa luvin kavereiden kuolinilmoituksia paikallisesta lehdestä, mutta sitten kaikki lopulta kuolivat ja kyllästyin lukemaan ventovieraiden ilmoituksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 23:51

On viime vuosina tosiaan löytynyt tuollainen uusi outo harrastus.
Vaimo on luvannut ilmoittaa siellä, kun lopetan tupakoinnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 00:40

Tältäkin säästyy kun perheeseen ei tule sanomalehteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 08:23

Kyllä vaan, sieltä saa viimeistään tiedon siitä että joku vaikka etäisempikin tuttu on kuollut.
Tänään luin nekrologin eräästä tuntemastani henkilöstä (HS). Siinä oli lopussa eräs mielenkiintoinen seikka jonkalaisesta en ole koskaan kuullut. Liittyy poismenon hetkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 09:45

Viikonloppuisin tulee luettua, jokus joku kaukainen tuttukin on ilmoituksessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.10.2011 - 18:28

toisinaan tulee kateltua, on tälle vuodelle löytynyt muutama tuttu :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 21:15

En lue, ei tosin tule sanomalehtiäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 06:03

Kyllä luen ja seuraan säännöllisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 19:53

Kyllä silloin tuli luettua, kun vielä tilasin sanomalehteä tai pääsin sitä lukemaan jossakin. Kiinnosti minkä ikäisiä ihmiset ovat. Ja eniten suretti lapset ja nuoret, jotka olivat syystä tai toisesta kuolleet :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 01:06

En lue, en halua surua enään yhtään.