Mitä ruokaa häränhännästä?

Ostin 600g häränhäntää kun olen monesti kuullut että se on hyvää. Nyt mietin mitä teen siitä. Googlettamalla löytyy jotain ohjeita mutta onkohan ne hyviä? Jos on jollain jotain omia reseptejä tai olette testanneet googlen ohjeita niin tänne voisi kertoa. Ruuan pitäisi riittää kolmelle.

Avainsanat: häränhäntä härkä google

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 17:40

www.keittotaito.com/haranhan...eitto.html
Kokemusta ei ole, eikä taida tullakaan. Minä pidän siansorkista, mutta saisin syödä yksin kaiken, koska muut tuskin edes maistaisivat. Makuasioista ei oikein voi kinata.
Onnea matkaan ja hyvää ruokahalua! =D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 17:48

Minä ennen tein lihakeittoa ja hernerokkaa.Hyvä lihaliemihän niistä tulee.Keitin niitä aina 2-3t hilaisella hautuen.Tulee maukas. Mutta täytyy kypsäksiasti keittää.Padassa niitä muhitin.En aikoihin olekkaan ostanut.Silloin olivat halpoja ,kilohinta.Ei juurikaan maksaneet rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 17:57

Minä ostin kerran sianpäitä ja sorkkia, sekä 10 litran emalikattilan, aion tehdä sianpääsylttyä.
Mutta kun päät ja sorkat muutaman tunnin kiehu hellalla, tuli jo sellainen haju, että suoraan tunkiolle
kattiloineen päivineen.
Se niistä sorkista, mutta voit onnistua paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 18:07

Ainoa häränhäntä-pohjainen ruoka, jonka tunnistan on häränhäntäliemi tai - keitto, josta ohje oheisessa linkissä.

www.ruokala.net/resepti/hara...antakeitto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 18:57

En ole aikoihin tehnyt häränhännistä ruokia. Syy on se että täällä ei ole missään kaupassa ollut myytävänä niitä.Pitäisi varmaankin erikseen tilata kauppiaalta.
Olen tehnyt niistä keittoa ja kastiketta.Häränhännät vaatii pitkän kypsytyksen.
Niistä tulee todella maukasta ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 22:01

Ei ole tuttu minulle, häränhäntäkeitosta olen kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 22:32

Minun puolestani saa härkä häntänsä pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 08:30

Häränhäntaliemi on se tavanomaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.10.2011 - 18:35

häränhäntäkeitto, liha hännässä on hyvää, pitää vain kypsytellä vähän pidempään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 21:08

Häränhäntäkeitosta olen kuullut puhuttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2011 - 15:51

Häränhäntälientä olen ravintolassa syönyt mutta en koskaan itse häränhäntään muuten koskenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2011 - 22:24

Ei kyllä häränhäntäkeitto minua kiehdo....on varmaan ennakkoluulo maku..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 01:04

Lihasoppaa porisemaan.