Miten langaton dect-puhelin eroaa tavallisesta matkapuhelimesta? Saako siihen laitettua sim-korttia?

En löytänyt tälle kysymykselle sopivampaa kategoriaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 17:33

Tarkoitat ilmeisesti langatonta kotipuhelinta, (kuten alla olevat) ne eivät ota yhteyttä operaattorin tukiasemiin, vaan siihen pöydällä olevaan omaan tukiasemaasi ja siitä sitten lankoja pitkin. Eikös siitä lähde johto puhelipistokkeeseen, sekä sähkötöpseliin?
Se ei tarvitse siihen Sim-korttia.
Täällä vähän luettavaa ellei käyttöohjetta ole.
www.gigantti.fi/product/puhe...ct-puhelin
keskustelu.suomi24.fi/node/5468286
www.google.fi/search?q=dect-...=firefox-a

Lisätty: 03.10.2011 - 21:26

DECT-puhelimia käytettiin jo 1990-luvulla ja edelleenkin yritysten sisäisenä verkkona, vaihteen takana.
"1. kesäkuu 2009 – Tuoreimman tiedon mukaan DECT-puhelimia on käytössä tällä hetkellä noin 120 miljoonaa"

DECT-Forumin kotisivu: www.dect.org/

On myös olemassa GSM/DECT –kaksitoimipuhelin
"Ericssonin TH688 on puhelin, jossa on sekä GSM että DECT –ominaisuudet. Se toimii siis molemmissa verkoissa, jolloin saavutetaan yhtäaikaa sekä hyöty liikkuvuudesta, että kiinteän verkon edullisista puheluista. Sisällä se toimii langattomana DECT-puhelimena ja liikuttaessa toimistosta pois, puhelin toimii matkapuhelimena. Näin ei tarvita kuin yksi puhelinlaite."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 17:53

Siis langaton kotipuhelin ja sillä pieni katama kotona siis on tukiasema. jotta voit myös pihalla häärätä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:25

Johdottomat puhelimet eivät ole sama asia kuin matkapuhelimet, eivätkä ne siis kilpaile keskenään. Johdottoman puhelimen ideana on lähinnä helpottaa lankaverkkoon kytketyn puhelimen käyttöä. Esimerkiksi DECT –järjestelmä (Digital European Cordless Telecommunications) kuitenkin muistuttaa hyvin paljon matkapuhelinverkkoa toiminnoltaan, sillä se koostuu solukkoverkosta. DECT-verkon solut ovat niin pieniä, etteivät ne sovi matkapuhelimille.
DECT on langaton telekommunikaatiojärjestelmä, joka käyttää digitaalista radioyhteyttä päätelaitteen ja tukiaseman välillä.
DECT:n hyviä puolia verrattuna matkapuhelimiin on mm. hinta, sillä omaan vaihteeseen liitettynä sisäpuhelut ovat ilmaisia. Huono puoli on tietenkin pieni liikkumissäde verrattuna matkapuhelimiin.
täältä lisää tietoa:
www2.it.lut.fi/kurssit/99-00/010651000/seminaarit/Lanpuh.doc

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 22:27

DECT toimii sisäisessä verkossa ilman SIM-korttia. Toisinaan vaatii myös määrittelyn (useimpien puhelinten DECT-verkoissa).
On myös sellaisia DECT-tukiasemia, jotka itsessään sisältävät SIM-kortin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 13:36

DECT on vain lankapuhelimen se versio, jossa pöytäkoneen ja luurin välinen kierrejohto puuttuu ja se väli hoituu radioyhteydellä. Yhteysetäisyys toimii hyvin talon sisällä, ulkona voi yltää jopa 100-300 m. DECTiä ei kannata hankkia, jos ei ole enää lankaliittymää, ja useimmillahan ei enää ole.
DECTin käyttö siis maksaa saman kuin kiinteän puhelimen käyttö (eli paljon). Puhelinverkko ei itse asiassa edes tiedä, onko tilaajalla käytössään perinteinen puhelin vai puhelinverkkoon kytketty DECT.

DECTiä käytetään vielä esim. sairaaloissa, joissa on noita tukiasemia käytävien seinillä. Puhelimen (luurin) säteilyteho on paljon pienempi kuin matkapuhelimissa, joten häiriöt sairaalan laitteille ovat tuskin mahdollisia. Mutta sairaalasta ulospäin yhteys tietysti on normaali lankayhteys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 20:48

Asiantuntijoiden sanaan on uskominen.