Mitä ostit, aiot ostaa, tai ostaisit Helsingin Silakkamarkkinoilta?

"Silakka valtaa Kauppatorin
Helsingin perinteiset Silakkamarkkinat käynnistyvät jälleen syksyn kunniaksi. Sunnuntaina 2.10. alkava tapahtuma kerää kalastajat silakkaherkkuineen Kauppatorille jo 269. kerran."

Tänä vuonna on Silakkamarkkinoilla paljon enemmän myyjiä, veneitä ja isoja komeita purjelaivoja kahviloina ja myyntipaikkoina.
Sunnuntaina oli aivan liikaa ihmisiä liikkeellä, ei oikein mahtunut katselemaan.
Nyt on käytössä myös joulumarkkinoilta tutuja pikkumökkejä.

Tiedotteet: www.portofhelsinki.fi/helsin...amarkkinat
Kartta: www.portofhelsinki.fi/downlo...a_2011.pdf

Nyt maanataina sade pilaa selvästi kaupantekoa.
Katso tilannetta, nettikameroiden kuvaamana:
www.portofhelsinki.fi/helsin...telasatama
Iso kuva: www.ek.fi/kamera/palace15.jpg
Jos yhteysnopeutesi sallii, niin nyt saa myös "elävää kuvaa"
Live kuva: www.ek.fi/ek/fi/nettikamera/...ivecam.php
- kuvan saa isoksi, kun näpäyttää neliötä kuvan oikeassa alalaidassa.

Avainsanat: silakkamarkkinat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2011 - 00:22

En käy silakkamarkkinoilla hakemassa silmättömiä Venäjältä pyydettyjä silakoita. Muikkumarkkinoilla käyn kyllä eri puolilla Suomea esim. Lahdessa.

Kysyjän kommentti

Merialueiden saastaisuus epäilyttää kyllä minuakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 15:01

no tota noin arvaa mitä aion sotaa silakkamarkkinoilta no s i l a k k a a.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 16:01

Kierrän kaukaa tuollaiset markkinat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 16:21

Jos olisin Helsingin silakkamarkinoilla ostaisin peremmalla onnella pienen puunelikon suolasilakkaa
ja avaisin ja söisin heti ne.
Joskus 70-luvulla ostin ja ajattelin, että säästän ne joupöytään. No aattona pönikkä juhlallisesti
avattiin ja se oli tyhjä ei edes silakan ruotoa. Minne hävinneet tiedä en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 16:38

Tuskin ostaisin mitään. Monet silakkamarkkinat olen kulkenut , mutta en liiemmin ostellut mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 16:49

Tyrnimehua, saaristolaisleipää ja suolasilakoita. Nämä ovat ajatelma-asteella, ostoinnostus riippuu siitä, miten ylös hinnat ovat hilautuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 17:11

Kaikenlaista maustekalaa ostaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 17:47

Valkosipulisilakkaa, jos sieltä sellaista saisi ja lasimestarin silliä, jos silliä on silakkamarkkinoilla myynnissä. Koskaan en ole noilla Hesan silakkamarkkinoilla käynyt, joten valikoimat eivät ole tuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 17:57

En osta pahasti Turustakaan joten Helsinkiin en ole siksi aiheeksi edes tulossa..
Aina kuulemma löytyy jotain kelvotonta tuli eilen noita uutisia kuunneltua, nyt ottavat kaikilta nuo näytteet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 18:38

Ei ole tarvetta mennä silakkamarkkinoille....kun kalapalvelu pelaa,että kotiin tuodaan kalat.
Lapsenlapsella oma kalaliike,ja pitää meidät kalassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 19:27

Liian pitkä matka lähteä silakkamarkkinoilla, joten tyydyin Jyväskylän Maan ja Ween Wiljaa tapahtumaan, josta ostin mm. marinoituja valkosipulinkynsiä, monenlaisia kalasäilykkeitä, omenia, ruisleipää ja tyrnimehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 20:57

8v Helsingissä asuessa tietenkin kävin joka syksy silakkamarkkinoilla, ostaen milloin mitäkin.
mutta olihan siellä hauska käydä vaikkei olisi mitään ostanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 21:22

Ihme ja kumma, silakkaapa tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 08:42

Enpä ole käynyt enkä taida käydäkään. Olisia ollut mahdollisuus mennä torille töihin silloin, ei kuitenkaan silakkaa myymään vaan ihan muuta hobbya. Maalla oli välttämätöntä olla, syksy painaa päälle ja matkoja tulossa joten omat asiat ensin.
En usko että käyn siellä, viikko on aika kiireinen (Hullut Päivät tulossa!).
Suomenlahti on niin saastunut , "kiitos" venäläisten, ettei ainakaan siitä pyydettyä silakkaa tee mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.10.2011 - 18:40

kalasäilykkeitä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 06:01

En mitään,koska en ole käynyt silakkamarkkinoille vielä koskaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 01:43

Kaikkea mahdollista, nyt tulee jo nälkä.