Etkö ehdi pitkälle lomalle tai sinulla ei ole siihen rahaa? Tässä ratkaisu ongelmiisi.

Jos et ehdi lomalle, tässä muutama vinkki miten loman voi simuloida kotioloissa.

Ulkomaille lähdet lentokonesimulaattorissa:
Istu lastentuoliin, sido kätesi kyynärpäistä käsinojiin ja yritä syödä veitsellä ja haarukalla pienestä laatikosta. Kaada lasi viiniä vieressä istuvan toverisi syliin.

Olisiko onnesi lomailla ja tehdä laaja ostoskierros maailman metropoleissa?
Ryntää kotipaikkasi halpahalliin, osta alennuskoreista heikkolaatuisia ja tarpeettomia tavaroita (made in Taiwan), joita et lomakauden ulkopuolella vilkaisisikaan.

Tai viihtyisitkö paremmin etelänlomalla?
Osta kymmenen kerran lippu solariumiin ja käytä kaikki heti ensimmäisenä lomapäivänä. Astu paljain jaloin lasinpalaan ja istu loppuviikko varjossa jalka suorana.

Aloittelijan golfloma on helppo simuloida:
Työnnä aamusta iltaan kottikärryllistä sateenvarjoja paikallisilla viheralueilla pöheikkojä penkoen ja ankarasti sadatellen. Mene jälkeenpäin kulmakapakkaan valehtelemaan.

Mökkiloma:
Jää kotiin, sulje sähköt ja lämmin vesi. Syö joka päivä sikanautaa suoraan purkista sekä raakaa makkaraa. Osta pilailuvälinekaupasta kutinapulveria ja raavi raajasi verille. Lue uudelleen ja uudelleen sama vuoden-71 Kodin kuvalehti.

Saunailta:
Saunailta syntyy kokoamalla pönäkkä miesporukka ahtaaseen huoneeseen. Kukin vuorollaan menee nurkkaa sihahtelemaan, muut juovat pullonsuusta Koskenkorvaa. Loppuillasta joku hyppää pää edellä kivirappusiin.

Kalastusreissu:
Korvaa kalastusreissu liukastelemalla aamuyöllä lähimmässä kivikossa. Pistele sormiisi pieniä haavoja. Palaa kotiin tyhjin käsin turhautuneena, väsyneenä ja nälissäsi. Kiroilu ja valehtelu kuten golfissa.

Purjehdusloma purjehdussimulaattorissa:
Pue sadevaatteet päälle, mene seisomaan/istumaan (veneestä riippuen) kylpyammeeseen, joka on puolillaan kylmää vettä ja pistä suihku kylmälle. Laita valot pois ja tee suihkun alla erilaisia voimisteluliikkeitä niin että vesi taatusti pääsee läpi sadevaatteistasi ja kolhit kaikki jäsenesi mustelmille. Jatka tätä joitain tunteja sekä revi 50-500 euron seteleitä (veneen koosta riippuen). Jos yöpurjehdus kyllästyttää voit siirtyä aamuun ja laittaa käsisolariumin täysille naamasi eteen ja yrittää pitää silmiäsi auki.

Simuloidun loman lopputulos on aivan samanlainen kuin ennen vanhaan hyvinä aikoina: Olet onnellinen päästessäsi taas töihin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2011 - 14:02

Osalle vramasi vallan mainioita vinkkejä. Säästyy rahaa, aikaa ja vaivaa. Kohta reissuun mutta nuo konstit unohdan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2011 - 11:15

woohoo! hauskoja lomasimulaatioita,
mutta taidanpa sittenkin valita aidon ja pitkän loman :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 11:20

Kiitos vain onttopohja osakeyhtiö. Kylllä se tuo mökkiloma taitaisi olla minun halpalento.
Se kutinapulverin osto ja sen käyttö päähän on aika arveluttavaa, kun raavin päätäni niin
tikkuja menee kynsien alle. Tiedän sen miten kivuliasta on kynnen alta ottaa pois. Kerran
raapaisin seinärappausta palan kynnen alle ja sitä Malmilla otettiin parin puudutuksen kanssa pois.
Mökkilomassa on sekin, kuten olet ottanut huomioon, että WC-on tapetoitu vanhoilla kuvalehdillä ja
WC-paperin uutiset saisi lukea takapuolesta, no peilin avullahan sekin ehkä onnistuisi, jollei
kaveri näkisi lukea, hän on likinäköinen ja ei kovin lähelle hygiena syistä nenäänsä toisi.
No nyt olen melkein kun keälomamatkan tehnyt, hirvikärpäset ja hyttyset jäivät sinne mökille
odottamaan seuraavia uhreja. Sika-nautapurkit vien kotiin tyhjinä kerrostalon rappupieliin
tuhkakupeiksi, kun sisällä ei saa edes vieraat tupakoida. Hyviä lomamatkoja Sinullekin ja
halpalentoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 11:33

Hauskoja vaihtoehtoja, mutta taidan kuitenkin pienen säästökuurin jälkeen satsata oikeaan ja aitoon lomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 13:02

Mieluummin poltan ne sataset oikealla lomalla kuin simultoinnin jälkeen revin riekaleiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 13:10

No taidan kumminkin jatkaa säästämistä ensi kesää varten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 14:58

no tota noin tuntuu jotenkin tutulta noi simuloinnit. terv. oski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 15:58

Matkustan sitten, kun matkakassa on täynnä. Nyt vaan on jotenkin jaksettava tämä tylsääkin tylsempi syksyn aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 17:08

Hyviä neuvoja. Onneksi on vielä mahdollisuus lähteä ihan oikealle lomallekin, mutta kenties joskus tuokin tulee mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 18:00

En lähde lomalle,Lottopotti meni ohi suun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 21:19

Ihan kohta taas lähdetään reissuun. Sateensekaiseen pohjoiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 10:52

Nyt en oikein ehdi lomailemaan joten onttopohjaoy:n neuvot tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 05:59

Taas tuli hyviä lomavinkkejä minulle....Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 01:41

Täytyy syödä viikko sika-nautaa, niin eiköhän se siitä matka kuumeesta. En viitsi lasin paloihin astella.