Kuuluko kirkonkellojen ääni sinun kotiisi?

Lisätty: 02.10.2011 - 16:43

Papitille tiedoksi, että ei kuulu minareettien kutsut talvikotiini, ainoastaan tuulen pauhina merellä ja ajoittain rakennusmiesten kalke kun rakentavat uusia asuntoja. Naapurustossa on kyllä myös sen verran hartaita muslimeja, että ihan itse pitävät rukoushetkiään taivasalla esilaulajan laulaessa. Sen ääni joskus kantautuu tuulenkin yli. Olen jo tottunut rukouskutsujen ääniin kaupungilla liikkuessani, eivät ne enää kiinnitä huomiotani, pikemminkin päinvastoin. Siitä huomaa, mikä vuorokaudenaika kulloinkin on menossa.
Nyt olen vielä Suomessa, täällä kirkonkellojen soitto kuuluu molempiin koteihini, ei häiritsevästi, vaan muistuttaen kirkonmenojen alkamisesta tai loppumisesta. Maalla soitetaan usein myös kuolinkelloja. Silloin sitä aina jää miettimään omaa aikaansa täällä...

Avainsanat: kirkonkellot koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 10:26

Kuuluu, mutta ei häiritsevästi.
Kuuluukos sinun talvikotiisi minareetin kailotus?

Kysyjän kommentti

Ei kuulu minareetit tänne. Tuulen suhinaa ja aaltojen loiskeita kuuntelen. Egypti on nääs iso maa, eikä joka puolelle olla saatu vielä minareettejakaan pystyyn...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2011 - 10:10

Ei kuulu. Varmaan aika kaunista kun pyhänä kellot soivat. Tai en tiedä jos aina joutuu kuuntelemaan.
Aika kova ääni.Minä kun olen luonnon omien äänien keskellä. Tänne kantautuu kyllä ihmisten muita kolinoita ja autoista lähteviä ääniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:16

Kyllä kuuluu, kirko tai oikammin kaksi on noin 400 m päässä. Kuuluisa Keuruun vanha kirkko 1700-luvulta.
Sen kirkon kellot eivät soi. Muuta uusi kirkko on korkealla mäellä ja hyvin kuuluu sunnuntaisin
kirkkonkutsusoitot. Arkisin soitetaan kuolinkelloja useasti.
Että kirkkoon kun kellot kutsuvat, suo sinne tiemme johtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:34

Kyllä kuulu Sammonlahden kirkon kellot meille ja siitä tuleekin se sunnuntai aamun rauha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:47

Kyllä kuuluu, jos tuulee sopivasti kirkolta päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:57

Kyllä kuuluu mutta ei pahasti, Turun Tuomiokirkosta on kyse!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 10:59

Ei kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:12

Ei kuulu kirkonkellot meille..mutta kosken kohina kuuluu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:16

molempien kirkkojen kellojen moikuna kuuluu. säästä riippuen milloin kovempaa milloin hiljaisemmin kaikaa.
www.seinajoenseurakunta.fi/t...irkko.html
www.seinajoenseurakunta.fi/l...ti200.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 14:20

Kyllä kuuluu kahden eri kirkkojen kellot....

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.10.2011 - 17:09

ei kuulu kellot ei, ja hyvä niin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 17:56

Ei kuulu. Kirkko on 10 km päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 19:39

Ei kuulu, kirkko on mäennyppylän takana, joten kilkatus jäänee mäen rinteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 22:32

Kyllä kuuluu jonkin verran ja jos ikkuna on auki kuuluu hyvinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 09:05

Ei kuulu kellojen kilkatus, eikä laulun hoilotus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 11:18

Molempiin lähikirkkoihin - ovat vastakkaisilla puolilla - on samanverran matkaa, mutta ei kuulu kummankaan kirkonkellot meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2011 - 14:06

Kyllä kuuluu jos kohdalle sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2011 - 08:11

Juuri ja juuri kuuluu. Onneksi Suomi on luterilainen maa, ei tarvi kuunnella kauheata kilkatusta ja hoilotusta kuten eräissä maissa (muslimimaat).