Pitääkö syyskaktuksia kastella enemmän nyt,kun niissä on isot nuput?

Miulla on kaksi syyskaktusta ja pidin niitä ulkona koko kesän ja nyt niissä on paljon nuppuja mitkä kohta aukeavat.Kukat ovat nyt olleet viikon sisällä.

Avainsanat: kaktus nuput

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2011 - 08:24

" syyskaktukselle annetaan kukinnan aikaan runsaasti vettä niin, että multa kuivahtaa pinnastaan kastelujen välillä. kukinnan jälkeen kastelua vähennetään ja sitä lisätään taas kevättalvella valon lisääntyessä. kasvia lannoitetaan keväällä ja kesällä laimealla liuoksella parin viikon välein. "

tuo ohje löytyi kukkasivuilta.

Kysyjän kommentti

Nyt muutama kukka jo auennut,kyllä ne ovat kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2011 - 08:34

Anna laihaa lannoke vettä. Ei sitä pidä liikaa kastelle. Mutta kukinnnan aikana täytyy kastella.Ravinteet silloin tarpeen. Älä lannokkeesta tee väkevää.Minulla on pöllin nokassa ulkona ollut toukokuusta asti edesmenneen sisareni joulukaktus. Se on ainakin päältäpäin 70cm leveä ja aika vanha .Lupasin sisarelle että otan siitä vastuun. Hänen poislähdön aikaan oli ihan täynnä kukkia.Kova huoli hänellä kukasta,ennenkuin poistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 08:41

Siinäpä edellä jo olikin hyvät ohjeet. Niukasti kastelen..joskus vähän kahvinsekaista vettä ja hieman lannoitetta kukinnan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 08:54

Niukasti enemmän ettei käy kuin minulle muinoin, kuoli koko kaktus kukinnan jälkeen... (puoli vuotta kukki)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 10:28

Kaktuksille annetaan vettä vähemmän kuin muille kukkasille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 18:55

Edellä olevien ohjeiden mukaisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 22:26

Runsaampi vesimäärä ei ole hyväksi kuin veneen alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:33

Kastele ja lannoita säännöllisesti. kovin märästä mullasta ne eivät tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 22:11

Niukka kastelu,mutta lanonitusta kannattaa antaa..alkavat juuret mätänemään jos liikaa kastelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2011 - 10:44

Saitkin jo monta vastausta kysymykseesi. Itselläni on joskus ollut niin kauan pihalla kunnes ensimmäinen pakkanen on puraissut. Sen jälkeen ne ovat kukkineet todella komeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2011 - 19:01

Hyvin vähän kastellaan.