Minkälainen kaula kääntää sinun pääsi?

Pihatöitä suunnittelin, mutta isäntä sanoikin äsken että lähdetään tekemään mökille polttopuita.

Avainsanat: kaula kääntää pää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2011 - 08:53

Mies on perheen pää ja minä olen se joka kaulaa kääntää...

Kysyjän kommentti

Kiitos, näin se on. Mies on perheen pää, mutta minä olen se pää joka sen kaulan kääntää - sanotaan. Ainahan tuo ei kyllä päde.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 22:35

Molemmat ihania tekemisiä ulkona.Polttopuilla alkaa olla kiire jos on tekemättä.Itse tein muutamavuosi sitten niin paljon että nyt ei tarvitse muutakun mitä mieli tekee niitä kerätä.Kasoja joka puolella .Liiteri täynnä.Minä tähtään pellolle nostaan porkkanoita. Vielä pitäis pois ottaa, ennenkuin lumi tulee.Viime vuonna tuli lumi lokakuulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 22:50

Jasso. Vastaus tuplana. Spasibo vaan. Eikä ollu ees herkät sormet tällä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 22:50

Molempi parempi. Tykkään tehdä polttopuita. Niistä saa lämpimän moneen kertaan. Ekaks on puut kaadettava, sit pätkittävä, halottava, ulos kasattava ja sit kuivina liiteriin pinottava ja lopulta poltettava. Hitsin monta lämmintä työvaihetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 23:18

Tämä pää ei ymmärrä kysymystä....Millainen "kaula" ? Tarkoittaako se että millainen ihminen kääntää pääsi/ muuttaa mielesi?
Anteeksi nyt Ida, mutta en osaa vastata... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 00:29

Älä käännä kaulaa..tee mitä olet ajatellut..ja isäntä tekee itse mitä on ajatellut..silloin on kaulat suorassa kummallakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 00:54

Meillä korkein oikeus päättää kaulan kääntämiset ja siihen minulla ei ole valiyusoikeutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 08:33

Tasapuolisesti täällä, mutta koiraa en saa sanoi isäntä joten kait hänen kaulansa ainakin sanoo viimeisen sanan. Toistaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 08:41

Ei ainakaan kenokaula?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 10:22

Mies ei päätäni käännä, olen itsenäinen nainen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 17:06

Jep! Eilen huomasin, että minun päätäni kääntää kaula, jossa on kukonheltta leuan alla.
En ole nuorena sitä huomannutkaan. Arvatkaa olinko löydöstäni iloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 18:48

Oma kaula pyörittää minun päätäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 11:39

Yleensä se on oma kaula, vaikka toistenkin mielipiteitä toki kuuntelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:52

Sama kaula on käännellyt päätäni koko elämäni ajan. Pyrin olemaan kääntämättä muiden päitä ja toivon, ettei kukaan yrittäisi ryhtyä toivottomaan yritykseen myöskään minun pääni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2011 - 18:47

Tuttu juttu, on se kumma kun naisväki ei saa tehdä omia töitä rauhassa loppuun. Mulle käy monasti samoin.