2 Dogo Canario-rotuista koiraa raatelivat tänään ihmisen.Mitä tehdä omistajalle, joka ei kouluta koiriaan?Tai kouluttaa ne väärin?

Iltapäivälehdissä juttua asiasta....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 16:56

Tuli luettua, mutta siinä ei taida koiralla enää olla vaihtoehtoja, rangaistus on lopettaminen...
Mutta ihmiselle pitäisi myös antaa eläintenpito kiellon se olisi myös oikein, vaikka ihmiset jäävätkin pelkästään maksumiehiksi, mutta suosittelisin eläintenpitokieltoa...
Olen aina ihmetellyt miten taitamattomilla on yleensä vahvoja koiria...

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille.Pitää toisistanne ja lemmikeistänne hyvää huolta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 14:49

Nämä ovat aina niin inhottavia juttuja. Mutta koiranpitokielto olisi varmaan yksi vaihtoehto. Vaan kun niitä uusia ja kokemattomia koiranomistajia ilmaantuu aina, niin ongelma on aika ratkaisematon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 15:21

Todella ikävää. Omistajat koulutukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 30.09.2011 - 15:48

joidenkin rotujen pito voisi olla luvanvaraista, pitäisi ikään kuin olla "ajokortti" koiraa varten, iso koira ei ole mikää halinalle jota päivät pitkät pussaillaan, varsinkaan taistelua varten jalostetut koirat :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 16:00

Hyvin mielenkiintoinen kysymys!
Käsi sydämmelle - itse syyllistyn koirani kanssa (iso sellainen) liian hellämieliseen toimintaan.
Eli meillä ehkä "neuvotellaan" liiaksi ja tykkään hemmotella koiraani.
Koira on kyllä kurissa ja nuhteessa esim. meillä ei ole ikinä ollut sellaista tilannetta että koira olisi jotenkin kyseenalaistanut isäntänsä/emäntänsä, ihmisten tahtotilaa. ei murise - purise tai muuten kiukuttele! Toisille koirille kyllä joskus matchoilee tästäkin opetellaan "pois".
Lähtökohta on se että koira oli se sitten iso tai pieni ei ikinä saa olla uhkaava ihmiselle - mikäli kysymyksessä ei ole suojelukoiraksi koulutettu olento.
Jos koira heittäytyy hankalaksi pitää omistajan välittömästi (jo pienestä varotusmerkistä) hakea apua itselleen - eli oppia siihen miten käsitellä koiraa. Apua kyllä löytyy!
Jos koira syö ihmisen - kyllä siitä on viitteitä jo aiemmin ellei koiralla ole elimellistä vikaa esim. kasvi päässä tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:20

Koiranpitokielto näille tyhmyreille....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:45

Vaikeita tapauksia jota ei haluaisi. Siinä aina koirat ovat se ensimmäin syyllinen.Kun lähdetään puimaan jotain. En haluisi kuulla näitä. Mutta aina tulee.
Itse olen joutunut 2 koiran raatelemaksi ihan yllättäin. Ekalla kerralla meinasi ranne lähteä. Kun terjeri kävi ranteeseen kiini. Toinen kerta pisti painiksi ison paimenkoiran kanssa. Vaatteet meni riekaleiksi ja siinä pyörittiin ja kierittiin. Mutta sitten oli onnea, irrotti.
Nykyset koirat ovat liiankin tehokkaita raatelijoita. Mikä vikanan, sitä voi jokainen mielessään puntaroida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:54

Koirat pois omistajalta, ikuinen eläntenpitpkielto. Julma tuomio, saa valittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 18:50

Loputon koiranpito kielto omistajille ja helwetinmoisten korvausten maksaminen uhrille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 19:09

Isäntä tulee syöttää tuollaisille koirille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 19:15

Ei tuossakaan tapauksessa voi sanoa miten on koulutettu.
Vaikea sanoa miksi ne yllättäen syöksyivät tämän miehen päälle. Kuten ao. itse sanoikin, oli onni ettei kohde ollut pieni lapsi. Olisi todella voinut käydä pahasti.
On aika arveluttavaa ottaa tuollaisia koiria kaupunkimaisemiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 19:32

ehkäpä sellanen immeinnen pitäis laittaa latoon jonku äkäsen elukan kanssa..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 22:54

Koiran pito kieltoon välittömästi, ikävä tarina. Onneksi näin harvoin sattuu.