Meille vedetään valokuitukaapelia,vaikuttaako se minun koneeseen?

Miulla on käytössä soneran laajakaista ADSL 24/1m.

Avainsanat: valokuitukaapeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 07:59

jos alat firman asiakkaaksi jonka valokuituyhteys on,niin silloin se vaikuttaa.

asuin vähänaikaa sitten kerrostalossa mihin otettiin soneran valokuitu. 1-mg yhteys olisi ollut ilmainen, mutta otin silloin12-mg yhteyden. valokuitu on nopea ja toimii paremmin kuin vanhat piuhat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 09:36

Ei tietenkään jos et ole sen firman asiakas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 10:10

Ei tule vaikkua korviin eikä koneeseen! Ole huoletta!

Näkkyyvät tiälläkin pyörittelvän kaapelikelojaan maantien vierellä? Tuossa maantien vierellä on valokaapeli ollut maassa jo toistakymmentä vuotta. Sieltä maasta nousee naru pylvääseen tavallisella kuparilla meille sinään sen viimeiset 150m. En ole vaikkua huomannut, liittymäni josta maksan on 2megaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 11:37

Mikäli on tarjolla valokuituyhteys nettipalveluna, niin aikaisempaan verrattuna on kuin ajelisit pitkin moottoritietä.

Ennen oli hiekka- tai öljysoratie.

Nykytekniikalla paras mahdollinen nettiyhteys.

Valokuituyhteyttä pitkin on mahdollista saada kaapeli-TV palvelut laajassa merkityksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 11:39

Talossani on valokuitukaapeli ja olen tyytyväinen Soneran asiakas :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 12:46

Saat nopean ja hyvän yhteyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 13:32

Mahdollisuus ehkä saada, mutta hinnoista riippuu. ei sitä kaikkea mummon eläkekukkaro kestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 14:13

Saat vauhtia lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:04

Vauhti kiihtyy.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:05

Ei ole,jos et ole liittynyt/maksanut sitä.Maaseuduilta purettiin lankaverkko/kiinteä nettiyhteys ja nyt kuituverkko firmat myy periaatteessa samaa,mutta eri nimellä valokuituna samoille asiakkaille 1800e:n hintaan ja kalliit kuukausi maksut päälle.Netin käytön piti olla halpaa ja jos ottaa kuituliittymän pitää siitä ottaa kaikki irti:lukea lehdet,tv-ohjelmat katsoa telkusta,hävittää kännykkä jne.Soneraa syytetään tästä uudesta verkosta,mutta asialla ovat kyllä ihan yksityiset yrittäjät.

Lähteet:
www.savonkuitu.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 17:19

nopeutta tulee lisää,....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 19:09

Sitä en osaa sanoa, tuossa hieman yleistä tietoa ao. kaapelista:
www.ratol.fi/opensource/lahi...okuitu.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2011 - 22:49

En usko.