Kuinka usein vaihdat silmälaseja? Millä perusteella valitset sangat?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2011 - 13:42

2 joskus kolmekin vuotta, riippuu miten näkee ja kukkaro pullottaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille ! Minulla silmäoperaatiot edessä.Hyvällä tuurilla pääsen rilleistä eroon,huonommalla jään lukulasien käyttäjäksi.Mutta molempi parempi, kun näkökyky kuitenkin pitäisi parantua : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2011 - 22:05

Parin vuoden välein. Sankojen valinta onkin sitten kinkkinen juttu, hyvännäköisten ja istuvien valinta on monen sovituskerran asia ja yleensä vielä makutuomarit pitää välillä olla mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 23:08

Pari vuotta niin täytyy jo mennä.Sangat otan vanhoista tai katson jotkut mihin tykästyn.Mikä sopisi nassuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 06:54

Parin vuoden välein,tarkastuksessa käyn joka vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 07:33

Vaihdan vasta sitten,kun entisillä en mitään näe.Miulla on kahdet lasit,toiset luku ja toiset kaukolasit ja vielä olen näillä pärjännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 11:23

Vuoden kahden välein tulee vaihdettua. Edullisimmasta päästä teen valinnan. "Kertakäyttö"- kamaa, jotka tuon ajan oletettavasti kestävät. Käytännöllisyys ensisijaisesti ratkaisee asian.
Joillakin liikkeillä on palvelu vanhojen toimittamisesta hyväntekeväisyys tarkoitukseen. Sinne jätän vanhat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 11:31

Mulla on ainoastaan ns. lukulasit, joten vaihdan tarvittaessa parin-kolmen vuoden välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 12:15

En vaihda ollenkaan, tuolla ne "miljoonalaatikossa" makaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 14:35

Pari vuotta sitten hankin kaksiteholasit ja vuosi sitten pelkät kaukolasit ns. kakkoslaseiksi. Yleensä vaihdan lasit sitten, kun tuntuu ettei edelliset ole enää ihan sopivat tehoiltaan, käytännössä vaihtoväli 2-3 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 16:56

jokatoinen vuosi tulee hommattua ja ensin taatusti katson nuo kehykset...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 18:56

N. parin vuoden välein. Nyt tuntuu että kohta on vaihtoviikkojen aika. Pärstäkerroin sen määrää millaiset lasit nokalleni istutan. Sinänsä tärkeä valinta koska lasit on pakolliset hereilläolon ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 21:16

Käyn silmälääkärillä parin vuoden välein.Aina on joku asia muuttunut joten lasit vaihdetaan myös samalla kertaa.Minulla on sellainen " luottosilmälasiasiantuntija", joka sanoo paukauttaa suoraan, että älä hyvä ihminen vaan haaveile sellaisista ja sellaisista sangoista. Myyjä katsoo sopivat. Kertaakaan en ole pettynyt.Pääasiahan on näkökyky. Ulkonäkö tulee sitten kakkosena.Pidän henkilökohtaisesti voimakkaista väreistä. En laittaisi päähäni mitään harmaita tai värittömiä silmälaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 22:46

Riippuu mistä ostan. Ulkomailta oon ostanut useammat vuoden sisällä. Kotimaasta harvemmín. Käynti optikolla riittää.. tai joteskii niin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 23:51

1-2 kertaa vuodessa..kun näkö heikkenee,silloin aina vaihdettava..vahvat moniteholinssit..maksan siintä,että linssit hiotaan ohueksi..
Sangat aina ollut mieluiset mitä olen valinnut..Ei mitään erikoisia voi valita,kun jatkuvasti käyttää..pitää sopeutua joka tilanteeseen...Tummat sangat yleesä,kun olen itsekin tumma..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 10:53

Äitini joka on yli 70v sanoi "silmäslasit eivät kaunista ketään".Pidän kotona vain peruslaseja.Tietääkseni niitä voi nykyään vaihtaa vaikka joka viikko,jos on normi näkö (-1 tai +1) kun laseja saa halvalla verkkokaupoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:49

Olen vielä toistaiseksi välttynyt silmälasien ostolta. Vaihtelevalla menestyksellä olen muistanut tehdä silmälihasta vahvistavaa jumppaa; luulen, että tällä on ollut vaikutusta näkökyvyn säilymiseen.