Kirjoitatkos usein kirjeitä sukulaisillesi?

Tässä erään äidin kirje kotoa pois muuttaneelle lapselleen:

Kirjoitan tämän kirjeen hyvin hittaasti, kun tiiän, ettet ossoo lukkoo kovin noppeesti.

Myö ee asuta ennee siinä samassa paekassa ku silloin, ku lähit kottoo. Isäs nimittäin luk lehestä, jotta usseimmat onnettomuuvet sattuu 30 km:n säteellä kottoo, jotenka myö muutettiin muuvalle.
En voe lähettää sulle osotetta ku se tamperelaisperhe, joka asu tiällä ennen, vei osotekilven mukanaa, jotta heiän ...ei tarvis muuttaa ommoo osotettaan.

Tämä asunto on oeken mukava. Tiällä on pesukonekkii. En oo ihan varma, toemiiko se kunnolla. Viime viikolla laetoen pyykit konneeseen ja vejin nupista, enkä oo nähnynnä pyykkilöitä sen koommin.

Siä ee oo tiällä olleenkaa hullumpi. Viime viikolla sato kaks kertoo. Ensiks sato kolome päevee ja toisella kerralla nelejä.

Tuavetti sano, että takki, jonka pyysit lähettämmää, on nappinee kaahen paenava ja sen lähettämmine oes tullunna kovin kalliiks. Niimpä myö leikattii napit irti ja laetettii ne taskuuhi. Takki on tulossa moternisti sähköpostina.

Jussilta jäe eellen aaton avvaemet aaton sissään –kerettiin jo olla huolissammo, kun kesti ylj kaks tuntia, ennenkä Jussi sae meijät ulos aatosta.

Elli-sisko sae eellen lapsen. En vielä tiijä, onko se tyttö vae poeka, joten en tiijä, ookko nyt setä vai täti. Laps näättää iha veljeltäs.

Teuvo-setä putos kilijutynnyrii par viikkoo sitte. Sitä yritettii kiskoo ylös, mutta se taestel urheesti vastaan.
Kolome entistä kaverias kuolj viime viikolla. Avolava –aato suistu jokkeen ja uppos. Raano ajo ja hän piäs ikkunasta turvaan, mutta muut kaverit istu lavalla eevätkä suaneet perälaatoo aaki.

Tämmöstä tasasta tänne kuuluu eekä mittää kummempia tapahu, kutee ee ennenkää.

Terveesin äetes.

PS. Piti laettoo vähä rahhaa mukkaan, mutta kirjekuorj oli jo kiinni

Avainsanat: äiti kirjoitti kirjeen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2011 - 10:22

Kyllä kirjoittelen lähinnä avomiehelleni joka asuu toisellapaikkakunnalla.Tädilleni ja serkuilleni lähettelen kortteja ja tekstiviestejä....Syntymäpäivänä kortteja...muuten tulee vähän kirjeitä lähetettyä.Mun kynäni ei aina luista...ja pää on tyhjä...ajatukset ei aina luista...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2011 - 10:28

En minä kirjeitä kirjoitette, vaan kortilla tai sähköpostilla onnea toivottelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 10:30

Säästän postimerkkejä ja ajan autolla käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 10:34

Tuo on kyl nykyään outo juttu mulle, pari vuot sit kirjoittelin viimeks muutaman kirjeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 10:39

Kirjeitä tulee harvoin enää kirjoiteltua, kortteja kyllä lähettelen ja sähköpostia sitten lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 11:42

En sitten varmana.Sukulaiset täytyy pitää tarpees kaukana.Äiti pitää huolen,että ne tietää minunki asiat ilman kirjeitä.Saati,että kyläisin edes veljieni luona,koska niiden vaimot yms.ei siedä miehiensä sukua.Varsinkin sisko on niille kuin punainen vaate härälle.Tuossa eräs tuttava tuumasi,että "nyt kun isä ja äiti ovat kuolleet ei onneksi tarvii olla missään tekemisissä sisaruksien kanssa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 15:39

en kirjoita kuin hyvin harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 17:47

Ei kestä ranne enää käsin kirjeen kirjoittamista joten textareita, kortteja ja sähköpostia saavat ystävät sekä sukulaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 18:08

En kirjoittele lapsilleni .Kyllä soittaavat jos asiaa. Näin meillä.Haluuvat olla vähän ilman äitiä ja isää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 20:57

Ei tule kirjeitä kirjoitettua, sähköpostilla ja tekstiviesteillä sujuu kirjoittelut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 21:19

Minulla on muutama vanhempi sukulaistäti, joille kirjoitan tasaisesti muutaman kuukauden välein.He eivät omista tietokoneita, joten meilaaminen mahdotonta....Heiltäpäin tulee yleensä sitten puhelu, kun kirjeen ovat saaneet.Mieltä kyllä lämmittää :) Ja uskoisin, että molemmin puolin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 21:37

En kirjoita kirjeitä nykyisin. Aikoinaan kirjoittelin kaverini kanssa, joka asui parinkymmenen kilsan päässä. Lopulta oli helpompaa ottaa polkupyörä ja täräyttää kaverin pihaan ja jutella aikansa ja ajella takas.
Vanhemmalle sukulaisrouvalle tulee lähetettyä postikortteja. Siinäpä se.
Parin viikon kuluttua varmaankin työttömyyskassalle päiväraha-anomuksia. Riippuen tietenkin siittä kuis työt jatkuu. Onneks nykyään on nuo tarrapostimerkit!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 00:43

Minä kyllä kirjoittaisin, mutta ovat kirjoitustaidottomia vastapuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 18:37

Kirjoitan joskus kirjeitä, lähettelen kortteja, tekstareita ja sähköpostia.
Ennen mulla oli montakin kirjeenvaihtoystävää, mutta jossain vaiheessa alkoi kynällä kirjoittaminen
tympäästä ja pikkuhiljaa ne jäi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2011 - 23:26

Kyllä on nykyään jäänyt kirjeiden kirjoittelu..Sähköpostia lähettelen..