Mitä mieltä olet punaviinin terveysvaikutteista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 14:14

ellei jokapäivä pullotolkulla kisko, niin lasi päivässä ( n. 12 cl ) tekee hyvää sydämelle ja sepelvaltimoille.
- mutta alkoholittomalla punaviinillä ei ole terveysvaikutteita.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 13:24

Siinä on hyviä aineita ja riittävästi kun juo niin ei ole köyhä eikä kipee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 13:40

Pieninä määrinä nautittuna todettu jopa vaikuttavan terveellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:07

Uskon 100%sti,ei mitään kiistettävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:10

Kyllä uskon siihen.

Punajuoma kuuluu minulle usein ruokailun yhteyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:45

En ole asiaa tutkinut, siis tieteellisesti, jotta voisin sanoa mitään varmaa. Ruokajuomana on ok, hyvä ruoka ei ole mitään ilman hyvää palanpainiketta. Maito ei sovi kulinarismin kanssa yhteen eli tällainen käytännön näkemys asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:55

En migreenin takia koskaan juo punkkua, en tosin pidä maustakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:58

Terveellisä flavonoideja sisältää, joten ihan vain lääkkeekksi otan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 17:03

Ruokajuomana ok. Itselleni ei ole enää terveysvaikutteinen, kun alan aivastelemaan kamalasti ja en voi valitettavasti enää nautiskella hyvistä punaviineistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 18:14

Viinittä paras, voihan se auttaakin jotain, mutta lehdet ovat täynnä joka päivä uusiä terveyslöytöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 20:03

Luomuna ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 23:15

Monet vanhemmat ihmiset käyttävät punaviinä lasin päivässä..vahvistaa kuulemma verta..että terveydeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 10:37

Saa olla vaikka mitä tuo punkku, mut mul tulee niin pahuksenmoinen päänsärky, joten siinä ei mulle mitään terveellistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 11:25

Pitäis varmaan ruveta juomaan,niin olisin terveempi.Tiedän alkoholisteja jotka ei lääkäriä tarvii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 23:25

Mä en voi ottaa punaviiniä. Tulee pää kipeeksi välittömästi .On hapanta, kamalan hapanta.Ei sovo suuhun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 00:20

Se on litku jota en hevillä nieli.Vähemmäskin saa pahoja oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2011 - 21:44

Lasillinen päivässä pitää sydämen kunnossa.Ennen en pitänyt punaviinistä lainkaan, mutta lääkärini suositteli sydäninfarktin jälkeen.Koskaan en juo enempää kuin sen yhden lasillisenOlen tottunut makuun, jos se on vaan sellaista pehmeän oloista.Pullossa pitää olla sana Merlot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 12:15

Ruokajuomana se menee, mutta en sitä litratolkulla alas saa.