Erikoisia varkauksia pankkiautomaateilla. Suojaatko tunnuslukusi uteliailta?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

Avainsanat: korttivarkaudet pankkiautomaateilla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 12:07

Suojaan tunnuslukuni olkapääni urkkijoilta.Unohdin lompakkoni kaupan kassalle ja sain lompakkoni takaisin,mutta tililtäni oli hävinnyt 260 euroa.Soitin sosiaalitoimistoon,mutta avusta en saanut.Kiva olla ilman rahaa seuraavan työmarkkinatukeen asti.Vaihdoin myös pankkia toiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 12:28

Kyllä pidän huolen siitä ettei kukaan tule taakse lähelleni.
En käy automaatilla ulkotiloissa koskaan, olen löytänyt hyvän automaatin tavaratalon ylimmästä kerroksesta, lähellä on erilaisia palvelupisteitä, joten siihen ei ole ketään tullut norkomaan ilman asiaa.
Jos joku tulee omituisesti lähelle tai sivuun odottelemaan, sanon jotain ja väistyy kyllä. Kysyin kerran samassa paikassa, onko rouvalla kiire, voin väistyä ja odottaa. Silloin meni kauemmaksi ja sanoi "oi anteeksi" tms.
Se mainittu automaatti on erinomaisesti sijoitettu ja hyvin suojattu. Mutta en ymmärrä miksi täytyy tunkea niin lähelle, ei siinä voi asioida kun yksi kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 12:32

Napsuttelen tunnusluvun perberin sisällä,varmistan ettei kukaan kurki leveiden olkapäideni yli yms.varokeinoja.Kerran menin ohikulkiessa fillarilla seinälle,tuli mieleen,kun se oli vieressäni,että joku epämääräinen olisis voinut pölliä sen ja toinen hoitaa ehkä "pankkiasiani"jos olisin rynninyt suinpäin edellisten perään eli senkin varmistan mennessäni raapimaan seinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 12:40

Minä suojaan, ja lopetan häijyin sanoin jos joku liian lähelle tulee, on tyhmiä ihmisiä jotka luulevat että kun kiilaa lähelle pääsee automaatille nopeammin, samoin kyllä käy kassajonoissakin monesti, olen viihdevuosissa ja äkkipikainen ämmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 13:10

Hätistän minäkin urkkijat kauemmas; pistän vakavan asian leikiksi.Pyrin myös käyttämään automaattia sellaiseen aikaan, ettei siellä ole jonoa.Tai sellaista automaattia, joka on vähemmin käytetty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 13:33

Kyllä pyrin suojaamaan ja ison pahan mulkaisun annan, jos joku pyrkii liian lähelle automaatilla tuppautumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:04

Käsi päälle aina kun tunnuslukua naputtelen. Estää salaa asennetun kameran kuvauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:06

harvoin käyn pankkiautomaatilla, ja silloinkin sellaiseen aikaan olen sattunut käymään, ettei ole jonoja ollut eikä takanakurkkijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:49

Kyllä suojaan kädelläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 15:00

Kyllä olan yli aina vilkaisen ennen kuin tunnusluvun napsuttelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 17:08

Suojaan aina kädellä tai vaikka lompakolla. Muutenkin tulee sitä automaattia tutkailtua nykyisin entistäkin tarkemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 18:19

suojaan kädelläni ja katson minkälaisia tyyppeejä on takanani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 23:24

Yritän katsoa hiljaisen hetken,kun menen automaatille..ja suojaan kyllä kädellä,kun näppäilen tunnusluvun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 10:45

Totta kai suojaan, menen niin paljon itse eteen jotta kukaan ei tunnuslukuani saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.09.2011 - 00:14

Yritän suojata - mutta todella harjaantunut pystyy katsomaan näkemättä mitä näppylöitä painan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2011 - 12:13

Yritän suojata.