Joudutko käyttämään öiseen aikaan bussia (linjaautoa,onnikkaa),onko kohdallesi sattunut matkustaessasi jotain ikävää?

Onko sinua tai kuljettajaa uhkailtu tai käyty peräti käsiksi?

Avainsanat: väkivalta bussi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 09:06

Ei ole tarvetta, jos yöaikaan tai ilta-aikaan on liikkeellä, silloin joko omalla autolla tai taksilla.
Kauhistuttaa ja surettaa tuo nuorten harrastama väkivalta bussinkuljettajia ja yleensä julkisen liikenteen työntekijöitä kohtaan. On aivan liian yleistä nykyään.
Väkivaltaa voi kohdata myös muu liikkuja eli pysäkillä odottaja tai ulkona liikkuja yleensä.
On lapsella jäänyt kotikasvatus väliin.

Kysyjän kommentti

Taksi on öiseen aikaan turvallinen vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2011 - 08:25

Ei ole tarvis yökyyteihin ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 09:41

Onnikkaa tulee harvoin käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 09:52

Yökyläilyt ovat loppuneet ja samoin myöhäiset iltariennot, joten ei tarvitse enään busseilla kulkea myöhään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 10:09

Harvoin tulee käytettyä bussia öiseen aikaan ja harvoin kuljen päivisinkään.Liikun pyörällä ja jalkasin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 10:09

En liiky pimeään öiseen aikaan missään, joten turvassa olen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 10:47

Onnekseni ei. En yleensäkään liiku kovin myöhään illalla ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 11:00

Olen lapsuusvuosina käyttänyt yhteisiä kulkuneuvoja. Siitä on kauan. Mutta onnikat olivat niin täysi ,että käytävillä seisoimme.Lattiat läpi puhkia että maa näkyi kun alaspäin katsoi. Kuraa roiskui lattialle märällä ilmalla.Onnikat käytettiin loppuun kun olivat ajoissa.Nyky bussit on mahtavia paketteja. Palaavat poroksi silloin tällöin.Vanhaan aikaa kuski korjasi viat ja matka jatkui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 13:35

Bussilla tulee ajeltua harvakseen ja silloinkin vain päivällä. Ei ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 14:40

En onneksi joudu käyttämään. Sen harvan kerran jos tulen bilettämästä, niin turvaudun taxiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 15:22

En onneksi joudu käyttämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 23:46

En joudu öiseen aikaan käyttämään bussia..
Nuorena kun olin onnikalla töissä(autoemäntänä) ei kyllä minkäälaisia vaaratilanteita ollut...Nyt on ajat muutuneet ja vaarallista olla bussikuskina..kun jatkuvasti pahoipidellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2011 - 23:48

Én joudu käyttämään bussia edes öisinkään. Mutta muistuu mieleeni eräs bussimatka nuoruudessa kun eräs erittäin lihava ihminen istui penkkiparin toiselle puoliskolle. Oli aika ahdistava olotila siinä toisella puoliskolla.