Teetkö hernekeiton itse alusta asti vai tyydytkö purkkikeittoon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 18:26

Kasvishernekeittoa purkissa ja sekaan ruskistan naudan jauhelihaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 11:20

Meillä tyydytään purkkikeittoon, sillä en itse saa syödä papu- enkä herneruokia ruokia lainkaan ja poikamme syö kyseistä ruokaa korkeintaan puoli lautasellista kerrallan vaikkei heitäkkään sitä ensilusikallisen jälkeen lattialle ja mökötä lopun ikäänsä sopan tarjoajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.09.2011 - 11:22

Kyllä teen alusta asti itse - tosin herneitä katoaa jostain kumman syystä jo liotusvaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:25

Yleensä teen kyllä itse.Ja lihasta.Jauhelihaa en oikotienä käytä, vaikka kuulemma siitäkin saa ihan mukiinmenevän version.
Herneet liossa vuorokauden ja lihojen kanssa useaksi tunniksi kiehumaan.NAM! Ja parin päivän päästä lämmitettynä vielä parempaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:32

ennen aina tein alusta alkaen omassa tuotantolaitoksessa, mutta nyt työvoiman vähetessä teen purkkikeitosta, lisäten jotain siihen esim, kinkunpalasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 12:03

Minä teen itse alusta loppuun, ja 10 ltr kattilallisen kerralla, lasteni perheisiin menee 9 ltr ja litran minä syön itse, mieheni ei syö sitä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 12:04

silloin harvoin kun hernekeitto porisee, sen teen alusta loppuun itse.
punssia harvemmin on tullut nautittua kera hernekeiton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 12:10

Kerran oli tunturin kyljessä mökki vuokralla,siellä rakensimme varsinaisen hernarin,josta koko tunturiväki puhui,mukana runsaasti valkosipulia :-O .Riitti isolle porukalle lisäpurkkihernarilla ja kermalla höystettynä+punssiakin järjestyi nyyttäriperiaatteella ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:57

Yleensä teen itse ja vielä keltaisista herneistä, mutta hyvin harvoin tulee käytettyä ostohernekeittoa ( vaikka niissä kyllä on väärä nimi pitäisi lukea hernesosekeitto, siellä herne etsii kaveriaan, niissä ei pahemmin herneitä näe)..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:18

Ei kumpaankaan, en ole koskaan tehnyt hernekeittoa itse, ja harvat on ne kerrat jolloin sitä olen kaupasta ostanut. Ei oikein maistu noin tuhti ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:34

Omatekoinen on parasta. Käytän yleensä "krossattua" possunlihaa ja palasen palvia.
Joistakin pienemmistä liikkeistä saa lihan "krossattuna".

Kuten niin monet muutkin ruoanvalmistustermit myös "krossata" tulee ruotsin kielestä. Se tarkoittaa karkeaksi jauhettua tai leikattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 15:00

Alusta loppuun. Valmisruoat eivät maistu meidän perheelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 15:11

Omatekoinen on hyvää ja silloin tällöin sitä keitän. Aika harvoin kylläkin nykyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 17:51

Purkkikeitosta en pidä ja olen liian laiska liottelemaan herneitä, joten hernekeittoa ei tule tehtyä itse. Joskus tulee SPR:n nälkäpäivänä syötyä heidän soppatykillään hernekeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 18:04

Tyydyn valmiiseen purkkikeittoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 19:24

Teen rokan itse alusta asti. Toisinaan laitan siihen soijarouhetta mukaan "lihaksi", toisinaan teen
kasvishernekeittoa ja laitan siihen keittojuureksia.Joku laittaa kuulemma perunaakin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:30

Sen harvan kerran kun olen ostanut hernekeittoa, niin ihan purkkikeittoa on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 07:39

Keitän rokan itse alusta alkaen,tosin sitä tulee keiteltyä harvakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 20:51

Teen aina itse hernekeiton.Keitän noin 5:n litran kattilassa. Käytän vähärasvaista jauhelihaa useimmiten.Siinä se hiljalleen porisee useamman tunnin.Meillä tarjoillaan yleensä lättyjä tai pannukakkua hernekeittopäivänä.Pakastimeen laitan useampaan rasiaan kahden hengen annoksia.Helppoa ja hyvää sekä halpaa ruokaa.