Mikä on sopiva asu häätilaisuuteen, joka alkaa klo. 16. vihkiminen tapahtunut jo aiemmin, nyt pelkkä hääjuhla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 18:25

Ns. ykköset päälle eikä helman pituudella niin tarkkaa väliä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.09.2011 - 11:21

Mielestäni voi laittaa ihan normaalit pyhävaatteet. Se ei taida enää olla niin virallinen tilaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:34

Minä menisin normaaleilla ns. paremmilla vaatteillani, joita käytän joskus kun lähden johkin juhlaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:46

On hyvä muistaa, että hääpari on juhlan keskipiste, joten vieraiden ei ole korrektia varastaa itselleen huomiota erikoisella pukeutumisellaan. Naisvieraan ei sovi pukeutua kokovalkoiseen.

www.juhlanetti.fi/vieraalle/...nen-naiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:52

Siistit pyhävaatteet on suotavaa, vaikka olen ollut isoissa hääjuhlissa ( poikani häät on kyseessä) ja katsoin kummastuen yhtä vaimon ystävää vanhempaa naista tuli kauhtunut tuulipuku ja risainen t paita + lenkkitossut päällä kaikki muut täysissä pukeissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:29

Kannattaa kysellä miten morsian ja sulhanen pukeutuvat. Sitten sen mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 14:55

Mielestäni ns. iltapäiväpuku. Sama on yleinen kun mennään merkkipäivänä jonkun vastaanotolle.
Eli käytännössä joku asu joka ei ole suinkaan arkiasu vaan siitä astetta juhalvampi, ei kuitenkaan mikään "hörhelösysteemi" eikä yliampuva.
Usein kutsuun laitetaan merkintä asusta mutta terveen järjen mukaan voi t oimia tässä. Häävastaanotto on vähän eri kuin hääjuhla jonne pukeudutaan astetta "koreammin" ja silloin on häävieraat olleet myös kirkossa vihkimistilaisuudessa.
Paikka missä vastaanotto pidetään, merkkaa myös, ja se mitä ohjelmaa siellä on. Uskoisin että tuo on sellainen ns. vapaampi tilaisuus mutta ikinä ei juhliin voi mennä kauhtuneissa arkivaatteissa ja lenkkareissa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 17:48

Se ns. parempi pyhäpuku päälle, tilaisuus on hääparille ainutkertainen ja siksi on korrektia pukeutua tilaisuuteen hyvin, mutta ei yliampuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 19:27

Laittaisin ylleni ne ns.paremmat vaatteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:29

Siistit juhlavat vaatteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 09:44

Riippuu myös juhlapaikasta. Ravintolaan pukeutuisin hienommin, kenkiä myöten. Ulkoilmatilaisuuteen sopisivat sitten vähän rennommatkin vaatteet. Myös vuodenaika sanelee reunaehtoja. Kovin paljastavaa pukua ei sovi laittaa vielä klo 16 alkavaan tilaisuuteen. Musta ja valkoinen eivät ole häätilaisuuden värejä, muut kylläkin. Häätilaisuuden puvun materiaali sopii hyvin olemaan esimerkiksi silkkiä tai vastaavaa sekoitekangasta. Kesähäissä sopii pitää myös hattua. Ja myös käyttäjän ikä vaikuttaa asuvalintaan. Kovin nuoret voivat pukeutua erikoisemminkin, vanhemmat sitten taas tarkemmin pukukoodin tunnistaen.