Tietokoneohjatut kangaspuut, oletko nähnyt sellaisia?

Mikä on niiden toimintaperiaate?

Lisätty: 26.09.2011 - 22:45

Löysin tällaisen myynti-ilmoituksen, siksi kyselin:
www.sulovilen.eu/default.asp?id=186

Avainsanat: tietokoneohjatut kangaspuut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 02:19

Olen nähnyt niitä toiminnassa tehtaalla josta hain veneeseeni sisustuskankaat.
www.sisustusinfo.fi/default....any_id=726
Käytännössä ne toimivat samoin, kuin vanhat käsin ja jaloin paukutettavat, mutta automaattisesti tietokoneen ohjaamina.
fi.wikipedia.org/wiki/Kutomakone

Lisätty: 27.09.2011 - 03:29

Nuohan ovat se "puuttuva lenkki" kangaspuiden ja kutomakoneen välillä.
En ole moisista koskaan kuullut, saati sitten nähnyt.
Pitäisiköhän alkaa ymppäämään yhteen tätä läppäriä ja ainakin satavuotiaita kangaspuitamme? Ties vaikka innostuisin kutomaan muutakin kuin pari raitaa mattoon joskus lapsena.

Kysyjän kommentti

Kiitos, kannattaisi kokeilla. Ties vaikka saisit aikaan uudenlaiset kutomavehkeet, ja kutoessasi voit vielä surffata netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 00:29

Hyvä, että edes tavalliset olen nähnyt ja nekin vuosikymmeniä sitten. Eiköhän tietokoneohjattuja kangaspuita käytetä yleensäkin tehtaissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 04:28

Toika on valmistanut tietokoneohjattuja kangaspuita jo yli 25 vuotta. Joko uusiin tai vanhoihin vipukangaspuihin liitettävistä kudontaboxeista on tullut todella suosittuja toimintavarmuutensa, näppäryytensä ja monipuolisuutensa johdosta.
www.toika.com/index.php?show...2&lu=6

tavallisilla kangaspuilla olen kutonut poppanoita, villahuivia ja kuultokudoksia taannoin. mutta tietokoneohjattuja en ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 07:54

En ole nähnyt,mutta tiedän sellaisia olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 08:46

Tavalliset kyllä nähnyt , tietokoneohjattua ei ole ollut edes mielessä että semmoiset voi edes tehdä... ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 09:46

Suunnittelua tehdään nykyään tietokoneella mutta tietokoneohjatuista kangaspuista en ole kuullut, kuulostaa kovin epäkiinnostavalta. Tavalliset kangaspuut on ja ne riittävät.
Tehdaskäytössä asian ymmärtää, siellähän kudotaan samaa kangasta isoja määriä ja siihen ohjelmoitu tuotanto sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:55

Enpä ole moisesta kuullut. Olen joskus kangaspuilla kutonut ja se on erittäin rentouttavaa touhua, tietokoneohjauksella taitaisi mennä sekin ilo pilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:57

En ole nähnyt, enkä kuullutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:43

EN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:38

En ja toivottavasti en näekään.