Oletko koskaan harkinnut silmien laserleikkukseen menemistä?Kokemuksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2011 - 10:47

Kyllä.23 vuoden piilolasin käytön jälkeen siihen lääkärin suositus.Silmäkinurgi on se joka päättää kuka leikataan,ei tavan silmälääkäri.Nehän tekevät työtä optikkoliikkeille jotka rahastavat laseilla ihmisiä.

Kysyjän kommentti

Huomenna selviää, voiko näille minun näkimilleni mitään tehdä.Pitäkää Napsulaiset peukkuja, että saan näköni takaisin!

Kiitos kaikille vastauksista : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 22:57

Kyllä on käynyt mielessä, mutta kun kysyin sitä kerran silmälääkäriltäni, niin hän sanoi ettei minun silmiäni voida korjata leikkauksellakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 00:34

En käytä silmälaseja, mutta toisessa silmässäni on lievä hajataittoisuus, jonka korjauttamisesta olin kiinnostunut. Vaiva on sen verran vähäinen, ettei leikkauksesta olisi kohdallani hyötyä. Laserleikkaukset ovat jo arkipäivää, joten kannattaa kartoittaa voiko leikkauksesta olla apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 00:53

Pari tuttavaani leikattiin kymmenkunta vuotta sitten ja tulos oli jo silloin varsin hyvä.
Toisen leikkausta tosin korjattiin jonkin ajan kuluttua. Kumpikin sai lopettaa lasien käyttämisen.
Uskoisin, että nykyisillä menetelmillä päästään vähintäänkin yhtä hyvään tulokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 06:04

Olen joskus haaveillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 06:35

harkinnasta kokemuksia, leikkauksesta ei ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 07:50

2010 messuilla oli yksityissairaalan näkötarkastus jonka perimmäinen tarkoitus taisi olla kalastaa asiakkaita laserleikkaukseen.
Heidän mukaansa toinen silmäni on hyvä ilman mitätään ja toisen voisivat korjata. Pyysin tarjouksen ja sen jälkeen tilasin ajan silmälääkärille.
Sieltä tultuani en ole tarvinnut käyttää silmäläseja edes autoa ajaessa vaikka kortissani niin luki. Silmälääkäri oli sitä mieltä että laserleikkauksen jälkeen voisit nähdä huonommin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 07:56

En ole harkinnut, vaikka moni tuttava on sellaisen teettänyt ja ollut tyytyväinen päästessään laseista eroon. Jos auttaisi myös lähinäköön,niin sitten voisin harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 08:44

Itse en ole käynyt, mutta serkkuni kävi ja on todella tyytyväinen kun pääsi silmälaseista eroon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:11

Toistaiseksi ei ole tarvinnut ers harkita,lukulasit riittää näkemiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:53

Ei ole vielä tarvinnut harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:56

En ole harkinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:46

Ei ole harkittu eikä tarvi harkita. Vanhalla menetelmällä on silmät terveydytty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:38

Laseja käytän säännöllisesti.
Vanha konsti on parempi, kuin pussillinen uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 18:03

En ole harkinnut saatikka haaveilut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:01

Mitä nyt ohimennen olen miettinyt ja näin, mutta ei tunnu kovin tarpeelliselta. Kai jotenkin pidän silmälasien käytöstä...

Lisäksi mua kauhistuttaa älyttömästi ajatus siitä, että silmiäni pidetään väkisin auki jollain laitteella.