Inhimillinen. Onko enää inhimillisiä ihmisiä?

Tuntuu että nykyään yhä useammat ovat kaksinaamaisia, omaan napaansa tuijottavia kanssakulkijoita, jotka kävelevät silmät sokeina eteenpäin.

Avainsanat: ihmillisyys ihmillinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 00:36

Mahtuuhan tälle pallolle tallaaja jos toinenkin. Ainahan tuota ihmistyyppiä on ollut olemassa, mutta kannattaa niiden antaa vain kävellä sokeina ohi napaansa tuijottaen. Onneksi kuitenkin on paljon niitä hyviä tyyppejä, jotka ilahduttavat elämää.

Kysyjän kommentti

Kiitoa, tuolla keinolla pääsee itse paljon helpommalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 07:58

Kyllä löytyy vielä inhimillisiäkin kanssakulkijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 09:01

Kyllä niitä löytyy, mutta aina erottuu paremmin yleensä huonot asiat kuin ihmisetkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:52

Uskoisin, että kuitenkin inhimillisiä on enemmistö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 10:54

Kyllä on, onneksi joukkoon mahtuu "hyviä" tyyppejä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 11:48

On meillä paljon inhimillisiä ihmisiä joukossamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 13:36

Onhan niitä vielä nykyäänkin. Tuntuu kuitenkin välillä siltä, että olisi katoava luonnonvara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 16:59

Uskon, että se inhimillinen puoli löytyy jokaisesta. Pitää ensin vaan tapahtua asioita. Ennenkuin oppii tajuamaan asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 20:06

nykyajan inhimillisyys taitaa olla hiukan eri kategoriassa kuin ennen käsitetty. erehtyminen on inhimillistä, suuttuminen on inhimillistä. ehkäpä ne positiiviset inhimilliset asiat on jääneet vähemmälle kuten rakkaus, hellyys, sympatia jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:16

Sanoisin, että kaksinaamaisuuskin on inhimillistä. Vaikea sana tuo. Mikä sitten ei ole? Tietenkään jonkin piirteen inhimillisyys ei mitenkään automaattisesti oikeuta olemaan "idiootti". :D