Oletko metsän aarreaitasta keränyt ,mitään itsellesi.Onko sinulla juureksia tai yrttejä. Kerro kuulumisia .Onko parvekkeellasi.

Keräsin kuumalla villivattuja ja mustikoita .Sieniä kaikenlaisia.Kesäkurpitsaa,hernettä,yrttejä,porkkanoit,punajuuria,maaartisokkaa,pottui.lehtikaalia.paprikoita,tomaattia.Tullut ihna hyvin ja kasvaneet hyvin.Omenia kaipailin kun ei riittänyt kuin pureskeltavaksi.Viinimarjoja tuli hyvin,raparperiä,luumuja ihania , söimme tuoreeltaan.Vielä mennään karpaloon.Kellariin ,pakkaseen ja kuivannut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 18:44

Mustikoita kerättiin. Vadelmiaen tänä vuona löytänyt. Viinimarjoista laiton hilloa ja hyytelö. Sieniä on säilötty.
Nyt pitäis korjata pihalta yrtit: basilika, salvia. tonjamia, rosmatiini-
Rukolaa voi syödä niin kaun kuin pakastaa.
Puolukoita ja karpaloita vielä kaipaan.
Mahtavat viljelykst sinulla Bongari! :)

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 12:01

En kerännyt tänävuonna mitään satoa itselleni saatikka ostellut torilta.Pakkasessa on vähän vielä marjoja jotka käytän pois.On jo useamman vuoden ollut pakkasessa niin myt on aika käyttää ne pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 13:02

Metsävatut, mustikat, jkv puolukkaa ja runsaasti kanttarelleja olen poiminut ja säilönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 13:36

Kaupasta haen kaiken mitä milloinkin tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 14:21

Puolukoita vävy toi minulle talven tarpeen yli. Muuta en tarvitsekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 18:46

Eipä ole tullut metsässä käytyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 20:15

Mustikat ja puolukat on pakkasessa. Kantarelleja tarkoin vartioidussa paikassa kaapin uumenissa.
Haaparouskut suolaantumassa. Punajuuret ja kesäkurpitsat liemissään.
Tänään silppusin viimeiset persiljat kuivumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 22:54

Vau Bongari, oletpas ollut tosi ahkera. Meillä kerättiin mustikoita, mansikoita ja vähän sieniä. Ensi viikonloppuna käydään hakemassa sienet talven varalle. Suppiloita ja mustia torvisieniä tuntuu olevan runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 08:09

Mustikoita, vadelmia ja puolukoitakeräsin metsästä. Tomaattia, kurkkua ja joitain yrttejä kasvatin itse. Omenia sain tutulta sangollisen ja keitin sosetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 12:43

Sienestys on minun puuhaani. Muut saavat sitten marjastella.