Mistä voisi johtua, kun aiemmin hyvin toiminut FireFox -selain alkoi temppuilla? Ei pysy käynnissä kuin hetken.

Avainsanat: firefox ei pysy käynnissä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 16:26

Facebookiin ei saada yhteyttä

Jos et tavoita sivustoa Firefoxilla lainkaan:
1. Tarkista, pääseekö sivustolle toisella selaimella (kuten Internet Explorerilla).
• Jos pääset sivustolle toisella selaimella, mutta et Firefoxilla:
1.1. Seuraa alla olevia ohjeita aloittaen kohdasta Tyhjennä evästeet ja välimuisti.
2. Varmista että tietoturvaohjelmistosi (kuten palomuuri, virus- tai vakoiluohjelmientorjunta) sallivat Firefoxin. Jos tarvitset ohjeita Firefoxin sallimiseksi tietyissä palomuuriohjelmistoissa, katso artikkeli Firewalls.

• Jos et pysty yhdistämään sivustolle millään selaimella, Facebook saattaa olla tavoittamattomissa.

Uudelleenohjausongelma

Facebook-sovellusten käyttö saattaa aiheuttaa "Sivusto ei uudelleenohjaudu asianmukaisesti" -virheilmoituksen. Facebook on tietoinen tästä ongelmasta ja työskentelee sen korjaamiseksi. Jos haluat asiasta lisätietoja, voit vierailla Facebookin ohje- ja tukikeskuksessa.

Muut ongelmat

Facebookin ohje- ja tukikeskus sisältää virheidenetsintäsivun, joka listaa Facebokin virheet ja tunnetut ongelmat. Jos näet ongelmasi kyseisellä sivulla, Facebook on tietoinen asiasta ja yrittää korjata sitä. Jos ongelmaasi ei ole listattuna, seuraa alla olevia ohjeita.

Tyhjennä evästeet ja välimuisti

Tallennettujen evästeiden poistaminen ja Firefoxin välimuistin tyhjentäminen voi auttaa useimpiin Facebook-ongelmiin:
1.Napsauta Firefoxin ikkunan ylälaidassa Firefox-painiketta, mene Sivuhistoria-valikkoon ja valitse Poista historiatietoja....
Windows XP: Napsauta Firefox-ikkunan ylälaidassa Työkalut-valikkoa ja valitse Poista historiatietoja....
2. Valitse Poistettava aika:-pudotusvalikosta Kaikki.
3. Paina nuolta 'Yksityiskohdat-sanan vieressä avataksesi tyhjennettävien kohteiden listan.
4. Valitse Evästeet ja Väliaikaistiedot.
5. Napsauta Poista tiedot.

Tarkista evästeiden asetukset

Jos saat virheilmoituksen, jossa mainitaan evästeet, poistettuasi tallennetut evästeet ja tyhjentänyt välimuistin:

0.
•◦

0.
•◦

Tarkista JavaScript-asetukset

Facebook-virheet voivat aiheutua myös JavaScript-ongelmista. JavaScript on oletuksena päällä Firefoxissa, mutta voit varmistaa sen tilan seuraavilla ohjeilla:
1. Valitse Firefoxin ikkunasta Firefox-painike (Työkalut-valikko Windows XP:ssä) ja napsauta Asetukset
2. Valitse Sisältö-välilehti.
3. Varmista, että Salli JavaScript-komentosarjat on valittuna.
4. Napsauta OK sulkeaksesi asetusikkunan

Sinun tulisi myös tarkistaa, ettei mikään lisäosasi (kuten NoScript) tai tietoturvaohjelmistosi (kuten palomuuri, virus- tai vakoiluohjelmientorjunta) estä JavaScriptiä.

Tarkista laajennukset, teemat ja liitännäiset

Jos edellä olevat ratkaisut eivät poista ongelmaasi:
1. Tarkista, aiheuttaako laajennus tai teema kyseisen ongelman. Katso artikkeli Troubleshooting extensions and themes saadaksesi lisäohjeita.
2. Tarkista, aiheuttaako liitännäinen kyseisen ongelman. Katso artikkeli Troubleshooting plugins saadaksesi lisäohjeita.

Tarkista tietokoneesi haittaohjelmien varalta

Tietyt haittaohjelmat voivat estää yhdistämisen Facebookiin. Katso artikkeli Is my Firefox problem a result of malware saadaksesi lisäohjeita.

Sulje ja käynnistä modeemisi, tietkoneesi ja Firefox tämän jälkeen uudestaan.

Lisätietoja

Jos edellä olevat ratkaisut eivät poistaneet ongelmaasi, katso artikkeli Kysy kysymys pyytääksesi apua Firefoxin tuki- tai live-keskustelusta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 11:05

Onko uusin versio ja oletko päivittänyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 11:15

auttisikohan selailla tätä sivustoa jos löytyisi neuvo sieltä:
support.mozilla.com/fi/kb/fi...x-ei-toimi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 12:50

Ei pysy käynnissä ? Tarkoitatko, että se jumittuu ja tiimalasi jää pyörimään, kun yrität avata jotain sivua ? ehkä liikaa sivuja tai ohjelmia auki, muisti ei riitä.
support.mozilla.com/en-US/kb...ox%20hangs

Tai, että Firefox kaatuu kun yrität avata jotain sivua ? support.mozilla.com/en-US/kb...20a%20file

Vai onko jokin muu ongelma?
Websivujen latauksen virheilmoitukset support.mozilla.com/fi/kb/We...lmoitukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 13:34

En käytä koskaan Firefoxia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 14:25

En voi neuvoa antaa, sillä jos minulla temppuilee jokin homma, on Mikko pojalla tiedossa mummolla käynti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 20:10

En osaa neuvoa, itsellänikin on "tulikettu". Toistaiseksi pelannut hyvin. (Koputtaa maalaamatonta puuta..)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 12:39

Olettaisin, että jokin asetus muuttunut tai päivitys on epäonnistunut FireFox:ssa.

Uudelleen asennus tai tietokoneen järjestelmän palauttaminen auttanee asiaan.

Javan viimeinen päivitys aiheutti myös ongelmia.