Mihin Euroopan pieneen, viihtyisään ja mielenkiintoiseen kaupunkiin (suora lento) kannattaa matkustaa viikonlopun kaupunkilomalle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2011 - 11:35

Moneen mukavaan kaupunkiin ei ole suoria lentoja, mutta miten olisi Zurich?

Lisätty: 24.09.2011 - 16:48

Putte_46, olisin ehdottanut mm. St Helieriä tai Salzburgia ja muutamaa muutakin, eikä hakemillani päivämäärillä löytynyt suoraa lentoa edes Salzburgiin, vaikka hinta olisi aivan järjetön.
Olisi hyvä tietää kysyjän matkapäivät, niin homma helpottuisi.
Mikä on pieni kaupunki? Täällä on ehdotettu miljoonakaupunkeja. Minä etsin pieniä...

Lisätty: 24.09.2011 - 21:19

Ryanair lupailee lähes ilmaisia lentoja Tampereelta muutamaan mukavaan kaupunkiin.
www.ryanair.com/fi
Hinta vain ei useinkaan ole lähellekään noin halpa, mitä etusivulla mainostetaan.
Milanon lähellä olevaan Bergamoon näyttäsi löytyvän aika hyvin lentoja. Sieltä vaikka bussilla / vesibussilla Riva del Gardaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2011 - 12:21

Mun kestosuosikki on Berlin,ei niin pieni,mutta eihän koko kaupunkia tarvi ottaa onaksi,kerralla.Eikös Finnairilla ole just tarjouksia,jos olet läheltä Tampesteria pääset Ryanairilla vaikka mihin...

Lisätty: 24.09.2011 - 19:00

Göteborg,kodikas stadi ja hyvää ruokaa meren elävistä tarjolla,takuulla tuoretta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:01

Praha, Budapest, Wien siinä muutama mielenkiintoinen kaupunki. vaikka eivät tosin olekkaan pieniä kaupunkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:27

Lissabon ei ole ihan pieni kaupunki mutta muuten kiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:42

Pieniin, viihtyisiin ei taida olla suoria lentoja ?
tutki vaikka täältä: www.napsu.fi/matkailu/lennot
halvimmissa on vaihto, Non-stopit kalliimpia

Halvalla lähelle
Kööpenhamina www.napsu.fi/matkailu/lennot...kentat/cph
Oslo www.napsu.fi/matkailu/lennot...kentat/osl

Kaupunkilomalle
Wien ttp://www.napsu.fi/matkailu/lennot...kentat/vie

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.09.2011 - 14:13

valikoima riippuu lähtöpaikasta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:22

Riika, mene sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:36

Riika, Vilna, Norrköping esimerkiksi. Itse valitsisin Kööpenhaminan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 20:05

Itse kanssa suosittelisin Berliiniä paljon nähtävää: museoita, rafloja, historiaa ja nykypäivää..
Myös Barseloonassa on mukavaa taidetta ja katuelämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 18:53

Budabestiin itse menisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 19:38

Aina ikuinen suosikkini: Budabest. En vain ole itse siellä päässyt käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 09:55

Riippuu siitä mistä lähdet , eli se suora lento.... Praha, Gdansk , VIlna, Kööpenhamina, siinäpä muutama. Kaunasiin pääsee Rynkyllä Tampereelta suoraan. Göteborg, Oslo?
Kovin pitkää lentomatkaa ei kannata ottaa ja usein tulee kuitenkin koneenvaihtoja. Bryssel on mukava kaupunki, samoin Amsterdam jos on taiteesta kiinnostunut.
Jos mainoksia uskoo, kaikki kaupungit ovat ihania - totuus sitten toinen. Berliiniä olen nähnyt mainostettavan ahkeraan... on mielestäni ylimainostettu.
Munchen jälkeen Octoberfestin?
Riippuu myös lentoaikatauluista jotta saa mahdollisimman suuren ajallisen hyödyn, se kannattaa ottaa huomioon.
Yleisesti ottaen suuret pääkaupungit kannattaa jättää, viikonlopussa ei ehdi kovin paljoa, eli Pariisi, Lontoo jne. aika huonoja valintoja. Pääkaupunki voi olla myös rakenteeltaan sellainen ettei siellä ole miljoonakaupungin tunnelmaa... Kööpenhamina yksi sellainen.
Ykkönen saattaa olla Vilna, viehättävä, lyhyt lento, jokaiselle jotakin, rauhallinen tunnelma.