Huomenta napsut. Missä on kaunis, kuulas ja raikas syys-sää? Vettä tulee taivaan täydeltä. Mistä sitä oikein riittää...

Lisätty: 24.09.2011 - 06:50

Oikein mukavaa lauantaita silti. Tää keittää nyt aamukahvit kera voileivän+kylmäsavusiikaa päälle, nam.

Lisätty: 24.09.2011 - 07:26

Enpä ollut minäkään maistanut ennen kylmäsavusiikaa..on todella hyvää. Naapurikunnassa oli kalakauppias jolta sitä ostin.

Avainsanat: raikas syksy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2011 - 07:19

Huomenta Mariaana,Lappeenrannassa on sää poutaantumassa ja kova tuuli puhaltaa.Olen juonut kahvin ja kohta syön puuron,meillä mieheni ja Onni kolli nukkuvat.Kohta lähden pesutuvalle pesemään pari matonpätkää ja sen jälkeen siivousta ja kaupassa käynti.Siika on hyvä kala myös graavattuna,mutta kylmäsavustettuna en sitä ole maistanutkaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2011 - 07:32

Huomenta aamuvirkut Napsut. Savonlinnassa kostean koleaa, muttei sada. Aamupalan söin juuri ja nyt vielä piipahdan ruokakaupassa. Sitten todennäköisesti vähän rättikauppojen tarjontaa inventoimaan ja samalla tulee kierrettyä näitä meidän kirppiksiä, joskohan taas tekisi hyviä "löytöjä".
Huominen päivä on varattu sieniretkelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 08:15

Hyvää huomenta!Älä muuta virka.
Perunatkin pitäis saada ylös,taitavat nousta ittellään tuon vesimäärän takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 08:42

Huomenta sinullekin. Se kirkas kuulas syysilma on täällä, kyllä se varmaan tulee sinnekin illemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 09:43

Huomenta sinullekin Mariaana,älä muuta sano ,vettä sataa ja riittää useammallekin päivällä.Täällä Uudellamaalla paisteli aurinko aamusella ,mutta nyt meni pilveen ja kohta taas vissii alkaa satelemaan.Lämpötila +8.2 mittarissa ja tulee pikkasen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 10:35

Ei tuo keli pahalta näytä: www.raasepori.fi/ajankohtais...aseporissa
Eilen illalla veistin viimeisen kylmäsavulohivoileivän. Se kylmäsävulohi loppu meinaan. Mielestäni en sitä kaupasta ostanut enkä saanut. Tuota kulmäketjua en muistanut ajatella, hengissä olen vielä ja direktiiveistä siitä asiasta en ole lukenut mitään, enkä lue.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:16

Aamulenkki meni sateessa, mutta äskeinen pitkä lenkki on aivan ihana, aurinkoinen sää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:16

Tule tänne Keski-Suomeen, täälläaamuinen sade lakkasi ja sää sen kun kirkastuu, huomiselle luvattu auringonpaistettakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 14:23

Aamulla heräsin,kun aurinko paistoi...ja on paistanut tähän asti..nyt alkoi pilveilemään..mutta ei vielä sada..
Keräilin päivällä viimeiset kurkut(ihania pieniä kurkkuja)3kg..niistä tulee hyviä,kun säilöö..Tuli todella hyvät sadot..vihreitä tomaattia kypsymässä vielä sisällä..
Kurkkujen ja tomaattien varret vein kompostiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:23

Sataa vettä välillä ja välillä on mitä hienoin syyspäivä. Jonkin verran tuulta.
Kävin torilla vanhojen autojen ja kaikenlaisten koneiden , mopojen ym näyttelyssä.
Oli siellä hienojakin kaaroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 16:38

Aamuyöstä täällä myrkysi ja satoi. Nyt iltapäivä ja aika satamaton aika.Mutta ei mikään lämmin .Voi vettä heittää milloin vaan. Tuli kylmäsavu kalastasi mieleen ,kun keräsin eräälle kaupunkilais miehelle sieniä 10 ämpärillistä, hän toi minulle vastaavasti kaksi isoa, ise kymäsavustettua lohen puolikasta.Hän kysyi mitä sienistä haluat, sanoin en mitään tarvitse, minun hyvä mieli että meneevät käyttöön.Hän toi sitten yllätyksenä nuo lohet ja olipa leivänpäällä hyvää.Rupesi puhumaan minun kuullen että laittaisi mielellään niistä ruokaa ja salaattia. Hänellä on lasten lapsiakin .Kova kokki. Mutta ei kerää .Minä tykään keräämisestä ja kulkemisesta metsässä.Sitten eräs toinenkin pyysi minulta sieniä hänkin sai 5 ämpärillistä.Olen keränyt paljon tänä syksynä sieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 19:33

Heippa. Eilen oli mitä mainioin keli. Tuttu juttu. Olen itsekin kylmäsavustanut siikaa. Hyvää on - myönnetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 09:26

Lauantai oli mainio sää monet soittivat ja sanoivat että vattä tulee tuutin täydeltä meillä oli kostea ilma mutta sade vähän oli hakusessa, joskus pikkuisen yritti vettä antaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 20:03

Syksy tekee tuloaan.