Hyviä sähkön säästämisvinkkejä tännepäin,millä keinolla saan pienet sähkölaskut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 20:07

Valot pois niistä tiloista, joissa ei kukaan oleskele. Radio ja telkkari kiinni, jos ei niitä kukaan seuraa. Älä aukaise yhtenään jääkaapin ovea vaan ota kerralla sieltä kaikki tarvitsemasi. Jos käytät talvella auton moottorin- ja sisätilan lämmittimiä, älä anna niiden porista tuntikausia vaan juuri ja juuri riittävä määrä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 19:16

iltaisin vaan kynttilöitä sytyttelet ja hämäränhyssyssä istuskelet, ledvalot vie vähän sähköä myös, väittävät.
www.tts.fi/kodinenergiaopas/
www.sssoy.fi/Sivu/Energiasaasto
www.lahtienergia.fi/sahko/sa...astovinkit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:18

Ku mietit mitä kysyisit, sammuta se pöytälamppu siksi ajaksi, voit aivan hyvin ajatella pimeässä.
Napsauta sitten päälle kun kysymys on valmistunut. Okei ja olet tarkka sähkönkuluttaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:30

Edellä olijat antoivat jo hyviä vinkkejä, lue myös tarkkaan sähköyhtiösi asiakaslehti, siellä löytyy myös hyviä vinkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 22:10

Ei polta turhaan valoja..Lämmittää ruuan mikrossa ja keittä puuron..eikä hellalla..yleensä mikron käyttö vähentää sähkölaskua..

Lisätty: 24.09.2011 - 10:08

Itse säästän sähköä,kun laitan takkaan pataruokia kypsymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.09.2011 - 02:11

jos lämmitys on sähköllä, niin paras tapa välttyä suurelta laskulta on muuttaa etelämmäs ;) lamput ovat pikkujuttu lämmityksen rinnalla ainakin täällä pohjoisessa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 13:01

Jos on lattialämmitys, niin älä käytä lämpöisinä vuodenaikoina. Itse käytän kylpyhuoneen lattialämmistystä ainoastaan talviaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 19:17

Iloista kuluttajaa Energiayhtiöt rakastaa. Mitä sitä ihmettelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2011 - 18:47

villasukat jalkaan ja sähkölaitteet kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2011 - 19:19

Kilpailuta sähköyhtiöitä. Voit saada hyvinkin edullisia tarjouksia, mutta ole tarkkana niiden ehtojen kanssa.

Lisätty: 25.09.2011 - 19:21

www.kilpailuttaja.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 07:09

Valojen käyttöä kun vähentää, ja saunoo vähemmän niin näkyy hieman sähkölaskussa.