Mistä löytyy Minna Canthin patsas?

Minä veikkasin Jyväskylää, kaveri Helsinkiä. Kumpi joutuu nyt maksamaan vedon elikäs vinkkuputelin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 13:06

Jyväskylässä ja se lakitetaan joka vuosi vapunaattona opiskelijoiden toimesta.

Kysyjän kommentti

Kiitos, vastauksellasi voitin vedon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 09:35

Minna Canthin patsaita on Suomessa useita.
Liitteeni mukaan saat sen pullon!

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Minna_...hin_patsas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:46

mm. Kuopiossa Minna Canthin puistossa. liekö vieläpä vanhin Canthin patsaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 10:07

Kuopiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:00

Kuopiossa se on, en ole kuullut että Helsingissä olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:54

Minua lähin on Kuopiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 12:38

Wikin mukaan vanhin Kuopiossa,mihin sen stadilaisena olisin sijoittanutkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 13:33

Kuopijjoo minäkin veikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:33

Taitaa olla useitakin. Kuopiossa on ainakin patsas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 15:57

Jyväskylässä on ainakin, totta nyt kotiseutuni pääkaupungissa olla pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 19:05

Vinkkuputelin voitit!

"Minna Canthin patsaita on Suomessa useita. Kuopion patsas sijaitsee Minna Canthin puistossa kaupungin ruutukaavan pohjoisosassa. Patsaan veisti Eemil Halonen. Se paljastettiin vuonna 1937, jolloin oli kulunut 40 vuotta Minna Canthin kuolemasta.(1)

Myös kirjailijattaren syntymäkaupunki Tampere on pystyttänyt muistomerkin Minna Canthille. Se sijaitsee Hämeenpuistossa lähellä pääkirjastotaloa. Patsaan veisti Lauri Leppänen, ja se paljastettiin 1951.[2]

Jyväskylän Kirkkopuistossa sijaitseva Minna Canthin patsas on Pauli Koskisen käsialaa. Se paljastettiin 1962, viimeisenä kolmesta patsaasta. Veistoksessa nuori Minna Canth nojaa Moirislammen kaiteeseen. Hänen vieressään on avoin kirja merkkinä Canthin tulevasta asemasta kirjallisuuden voimahahmona. Koskinen käytti työssään tukena Canthin kuvia ja häntä käsitteleviä kirjoituksia.[3]

Lähde: Wikipedia

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:23

Kuopiossa ainaskin on vanhin, useampi kyllä löytyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 22:26

Taisitpa voitta vedon..onnea..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 18:52

Toivottavasti kyseessä isompi pullo. Onnittelut voittajalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 06:38

Kuopiosta ainakin.