Onko sinulla kansallispukua? Milloin viimeksi olet käyttänyt sitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 13:07

Minulla on Munsalan puku jonka olen perinyt äidiltäni. Olen käyttänyt sitä viimeksi joskus 25 vuotta sitten ja aion lahjoittaa sen edelleen kummityttärelleni (eli äitini lapsenlapselle).

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 09:39

Ei ole, ainostaan helapääpuukko ja puntari.

Lisätty: 23.09.2011 - 13:54

Kala reissuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:48

tätini valmistamaa Tuuterin pukua olen käyttänyt taannoin Santahaminassa Kadettikoulun upeissa juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:51

On. Esimerkiksi talvella käytän tätä:
www.esaimaa.fi/files/panoram...257540.jpg
ja syksyllä tätä:
www.sasta.fi/dynamic/product...et_330.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 10:14

Valitettavasti en omista kansallispukua.Komeita ja hienoja ovat...mitä olen nähnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 10:46

Ei muuta kuin tämä Aatamin ja Eevan puku,museossa nähnyt enempi malleja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 10:56

Tämän kylän kansallispuku on kiinakaupan shortsit ja pikeepaita, jalassa sandaalit, yhteensä 15€.
Talvella farkut, untuvatakki, kumpparit ja p*run tukeva sateenvarjo. Niihin palaakin jo 50€.
Toki noita sitten voi käyttää monta vuotta, joten ei niiden takia konkurssia tule.
Kansallispukuisia varten ostin vanhuksille lemmikiksi suden näköisen ja kokoisen koiran. Tiesi tehtävänsä ihan ilman opetusta. Koirat kai ovat kaikki persuja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:03

Kyllä on, olen sen itse valmsitanut, kankaan kutonut hameeseen ja puseroon, itse ompelin puvun. En ole käyttänyt sitä aikoihin. Arvokas se on itselleni, jo hinnaltaankin saati sitten muuten. Muutamissa juhlatilaisuuksia olen sitä käyttänyt, mm. itsenäisyyspäivän kun olin kunniavartiossa sodassa kaatuneiden muistotilaisuudessa hautausmaalla. Kylmä oli, ei saanut laittaa mitään sen puvun päälle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:15

Mulla on kansallispuku, jonka olen perinyt äidiltäni jonka hän oli itse aikoinaan ommellut.
Se on Härmän puku ja viimeksi olen pitänyt sitä yksissä häissä joihin toivottiin kansallispukuja ylle kellä sellanen on. Kansallispuvut ovat arvokkaita ja juhlallisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:56

Minulla oli kauan "hääpukuni" tallessa elikä se Tuuterin puku. Jossain vaiheessa myin sen, kun alkoi käymään pieneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 13:35

En käy tilaisuuksissa, jossa sitä voisi käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:31

Ei ole ja en ole ajatellut edes hankkia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 16:05

On ollut Munsalan puku, mutta voi vuosia on kymmeniä, kun olen sitä käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 18:38

Ei ole mutta olin juuri hiljattain juhlissa jolla oli tuo, oli todella upea näky...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 18:57

Ei ole kansallispukua, mutta feresin omistan, se jäi äitini perintönä, missään sitä en ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 22:05

Ei ole, mutta tuollainen olisi jos omistaisin:
www.kansallispuvut.fi/puvut.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 22:45

Lapsena oli kansallispuku..mutta ei nykyään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2011 - 18:51

Ei ole, eikä ole tullut mieleeni hankkiakaan.

Ellei sitten saariston kansallispuvuksi lasketa sydwest-lakkia ja sadepukua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2011 - 06:37

Löytyy, kun olen sukukalleuden saanut. Mutta en ole sitä koskaan pitänyt. Annan edelleen jälkipolvelle.