mitä teksin elämälleni

mikään ei oikein innosta ei koulu ei työt ei mikään

Avainsanat: elämä työ masennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2008 - 01:32

ELÄ.
Silloin et arvitse edes pohtia, mitä teet elämällesi.
Elämä Sinulle on annettu.
Lahjaksi olet sen saanut.
Suojele sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2008 - 20:12

Minkähän ikänen oot?, ois se tärkein kysymys täält pääst vastatessain ensin, jot vois kommentoida/neuvoo, antaa apuu..? miksi ei koulu/työt innosta ja onko tää tunne tullu vasta nyt sulle? oletko jo käyny juttelemas jonkun kanssa asiasta? Onko elämässäsi tapahtunut jotain viime aikoina, joka aiheuttanut nämä tunteet sulle?

Elämässä pitäisi aina olla ite kullakin jokin päämäärä, mihin pyrkiä ja joka innostaa jatkamaan tavoitteisiin/eteenpäin... myös jos tällanen ns. innottomuuden/kiinnostuksen puutteen tunne tulee/pysyy pidempään, kannattaa käydä keskustelemassa asiasta ensin vaikkapa lääkärin kanssa, kyseessähän saattaa olla myös ihan tavallinen elimellinen sairaus, joka helposti korjattavissa; esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, jne... kerropa lisää tai käy vaikka omalla terveysasemallassi terveydenhoitajan/lääkärin juttusilla, niin apu varmasti löytyy..
Näitä tilapäisiä masennuksen/tyhjyyden tunteita on ja tulee kaikille jossain vaiheessa elämää ja ovat ihan normaaliin elämään liittyviä asioita, kuin nousuvesi ja laskuvesi meressä, ja ne pitää vain käydä läpi/elää, mut tosiaan jos pidempään paha olla niin kävisin ensin sulkemassa pois mahdolliset muut asian aiheuttajat lääkärin vo:lla, tsemppii sulle täält jostain.. heh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2008 - 21:26

Minäkin sulkisin elimellisen sairauden pois käymällä juttelemassa joko terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa. Kunnon masennus on ihan oikea tauti, johon löytyy apua... lääkkeet ja keskustelu esimerkiksi. Eikä ole yhtään noloa, jos terveyskeskuslääkäri passittaa mielenterveystoimistoon ammattilaisten luokse.

Pääasia on, että huolehdit itsestäsi. Ja otat vastuun itsestäsi pyytämällä apua joltain toiselta, jos itse et jaksa varata aikaa lääkäriin.

Jos, et ole ammattilaisen avun tarpeessa, voit kokeilla jotain uutta. Etsi itsellesi jokin harrastusryhmä. Harrastaa voi kaikkea kivaa ja vähämmän kivaa. Pääasia, ettei jää märehtimään pulmiaan neljän seinän sisälle.

Ulkoillakin voisi päivittäin. Ulkoilessasi saat mielihyvähormoonit liikkeelle. Aluksi lenkille lähteminen on itsensä pakottamista liikkeelle, mutta jo viidennen päivän jälkeen lähtö on jo helpompaa.

Energiaamme syövät myös vaikeudet ihmissuhteissa. Ja kelläpä niitä ei olisi.

Ongelmavyyhdistä ei voi ratkaista kuin yhden pulman kerrallaan. Toivon, että löydät langan pään, josta kerä lähtee purkautumaan. Huomenna voi jo löytyä jokin pieni ilon pipana.

Toivotan sinulle kuten Ameriikan presidenteillä on tapana ja jonka tavan Martti Ahtisaarikin otti meillä: "Jumala Sinua siunatkoon."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2008 - 21:33

jos todellakin tilanne on noin onneton niin jos huvittaa niin voi hakeutua hoitoon (masennus lääkkeet, terapia)
mutta varmaan niistäkin on apua että alkaa ajaa itseään kehittymään,haastaa itseään,hankkii lemmikin......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 13:01

Niinpä elämä on ala-ja ylämäkeä. Älä luovuta,sillä vielä se aurinko sinullekin paistaa. Tsemppiä!!!