Mihin päin suomea sijoitat Lappeenrannan,onko se savossa vai etelä-karjalassa?

Kysyn tätä siksi,kun eräs napsulainen luulee minun olevan savolainen pihkamaito kysymykseni perusteella.Hänen mielestään ilmeisesti kaikki kehä kolmosen ulkopuolella on savoa.

Avainsanat: lappeenranta savoako

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2011 - 13:24

Etelä-Karjalaa olen pitänyt kotipaikkanasi.

Lisätty: 22.09.2011 - 13:30

Minä savolaisena otan ne kaikki ilkeät huomautukset vastaan...täähän jo tiedetään..ja koetan kantaa savolaistaakkani niin kuin mies. On se varmaan kamalaa kestää, kun Suomeen kuuluu Savo.

Kysyjän kommentti

Puolusta vain omaa kotipaikkaasi,niin teen miekin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2011 - 11:39

oman maantiedon tietämykseni mukaan sijoitan sen Etelä-Karjalaan.
ja karttakin sen todistaa:
kartta.lappeenranta.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:41

Se on Luoteis-Venäjällä: g.co/maps/pf49m
Siinä ja siinä: www.luovutettuluonto.net/kar...rtta-1.htm
Jos on Saimaan rannalla niin kuuluu Etelä-Savoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:45

Etelä Karjalaan sinut liitän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:46

Sisareni asuu Lappeenrannassa eli Etelä-Karjalassa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:51

Ainakin minä olen sijoittanut AINA L:rannan omalle paikalleen etelä-Karjalaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 12:07

Uskotaan muita, mutta onko Jumppiksella jotain sisäpiiritietoa Venäjän aikeista liittyen tähän:
yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...86213.html
Siirretäänkö taas rajoja? Putin täyttää ensi vuonna 60 vuotta. Toteutuuko Stalinin syntymäpäivälahja ehkä hänelle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 14:00

Etelä-Karjalaan sinut sijoitan, itse asun Itä-Savossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 16:23

Etelä Karjalaa, savo on tuolla Pohjois- Karjalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 17:14

Minun maantietämykselläni Lappeenranta kuuluu Etelä-Karjalaan. Kaunista seutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 19:07

Ei ole synti olla savolainen, mutta Etelä-Karjalainenhan Sinä olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 20:44

juu en savoon ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 22:25

Ei ole sulla hättä kissaäiti. Kaikki savolaiset näet asuvat pönttövuoren takana.
farm3.static.flickr.com/2050...bbd48f.jpg

Savon rajat määritteleminä:

- Etelässä Savon raja on Mäntyharjulla, sillä siellä savon kielen tulkit nousevat junaan.
- Lännessä raja on Pönttövuoren tunnelissa, suurimmassa suomalaisten tekemässä virheessä, sillä tunnelin kautta savolaiset levisivät länteen.
- Idässä raja on Ohtaansalmessa, sillä Karjalan puolen hauskannäköinen tyttö muuttuu siinä Savon puolelle siirryttäessä haaskannäköiseksi.
- Pohjoisessa raja on jossain Sukevan pohjoispuolella, jossa rieska ohenee röttöseksi. (Molemmat tarkoittavat sekä leipälajia että lehmänpaskaa.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:59

Etelä-Karjalassa tuo Lappeenranta tuntuu olevan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 11:19

Lappeenranta on Etelä-Karjalan maakunta.
Mitä tulee Savon murteeseen ,faktaa on on että aika moni käsittämätön on savon murretta.
Jos minulle piikittelet, en tiedä mistä olet ja missä asut.
Tunnen kyllä maatamme ja myös maailmaa aika laajalti.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 13:51

Etelä-karjalaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 15:35

Jos ei ole Pohjois-Karjalaa, niin päättelen sen olevan sitten Etelä-Karjalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:58

Savossa asuva - ei savolainen - ei tunnista Lappeenrantaa maakuntansa kaupungiksi.
Vaikka minutkin pahviksi haukuttiin, niin silti tiedän että Etelä-Karjalaan ko. kaupunki kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 07:08

Etelä-Karjalaan. Älä välitä, on muuallakin elämää kuin kehä kolmosella. On minullakin pihkamaitoa, vaikken savosta olekaan, enkä kehä kolmoselta.