Onko sinulle tutuksi koskaan tullut, aitta ja säppi.Oletko kenties joskus nukkunut aitassa. .

Me tytöt nukuimme Savonlinnassa aitassa kesällä ,jossa tie meni takana. Maaseudulla välillä heräsimme joku heitti kivenmusalla seinään.Oltiin hiljaa siellä hiiskumatta. Meitä4 tyttöä.Minäkin vasta 6v.Aika kiva muistella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 15:21

Olen nuoruuden parhaimmat yöt viettänyt aitassa.
Vapulta sinne muutettiin ja jos oli kylmä yö, niin peittoa lisää.
Miten ihana tunne kun sade ropisi aitan kattoon unettavasti..
Taisi siellä yksi sulhasehdokaskin joskus poiketa, mutta talven tullen
haihtui aitta ja sulhanen.
Kykkä ovi oli säpissä, minulla tosin oli avaimella väännettävä lukko.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 22:11

Ranta-aitassa saa ne parhaimmat unet, kun kuuntelee veden liplatusta rannassa.

Savolaispoika kolkuttelee aitan ovella.
- Piästäkee sissään, piästäkee sissään, hän sanoo.
- Jahka keritään, jahka keritään, tytöt tuumivat.
- Ei tarvihe keriä, kelepoo ilimannii, poika vastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 22:13

Lapsuudessa olen aitassa nukkunut, hyvät unet siellä aina tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 22:16

Aivan tuttua on, niin aitta kuin säppikin.Pohojammaalla kun asun niin paljon oli ennen vanhaan kumpiakin.Tosin kotonani ei ollut aittaa, mutta olen kyllä nukkunu sellasessa.
Kesäkuumalla siellä oli mukavan viileää ja poijakki saattoi tulla friioolle jos hyvin kävi......!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 00:25

Joskus oli vuokramökki ja siinä yhteydessä aitta,jossa tuli nukuttua,syvät unet!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 08:54

Ei ole kokemusta aitassa nukkumisesta. Tiedän kyllä mikä säppi on, teoriatietoa siis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 09:10

Hirsiaitassa olen nukkunut monet, monet kerrat. Sielläpä se nukuttaakin makeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:29

Toissa kesänä savossa nukuimme koiran kanssa aitassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:35

Lapsuudessa paljon on myös aitassa nukuttua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 14:32

jo vain olen tätini luona aitassa nukkunut. ja mukavan viileä hirsiaitta on kesäkuumallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 17:49

Aitta paras paikka nukkua kesäkuumalla eikä pyjama-bileistäkään ole haittaa ollut vanhemmalle väelle kun on tenavat pistetty pihalle :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:21

Olenhan minä säpillisessä aitassa nukkunut nuorempana. Sitäkään kokemusta ei hevillä unohda:-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:52

Ei ole nukuttua aitassa koskaan...paljon on jäänyt kokematta minulta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:13

Olen nukkunut monena kesänä aitassa ja ovi oli aina säpissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:38

Kummitädillä oli aitta pihassa ja nukuin kesäisin eräänkin yön laittaen aina oven sisäpuolelta säppiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:55

Kyllä ja monasti.