Oletko koskaan kuivannut paprikoita.

Minä parhaillaan kun olen niitä kasvattanut,Enkä oikein tiennyt miten säilöä.Kuivaan tuolla hyötykuivurilla millä sieniäkin. pellolla olisi paljon lehtikaaliakin. Tarttis kokeilla kuivata niitäkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2011 - 11:32

En mutta Paholaisen hilloa Chilin ja tomaatin kanssa on tullut tehtyä ja paljon, nam mitä hyvää tuo on...

Paholaisen hillo

Ainekset

800 g tomaatteja tai
800 g kuorittuja tomaatteja tomaattimehussa
400 g punaisia paprikoita
4–6 punaista chiliä
6–8 valkosipulin kynttä
1 tl suolaa
1 tl mustapippuria
2 tl oreganoa
1/2 dl etikkaa
1 pkt (330 g) Dansukker Hillo-marmeladisokeria

Leikkaa tuoreisiin tomaatteihin ristiviillot ja pane ne 30–60 sekunniksi kiehuvaan veteen. Valuta vesi pois ja jäähdytä tomaatit kylmän juoksevan veden alla. Irrota kuoret, leikkaa tomaatit lohkoiksi ja poista kovat kantaosat. Pane tomaattilohkot paistokasariin. Jos käytät säilöttyjä tomaatteja, kaada ne liemineen kasariin ja leikkaa saksilla neljään osaan.

Halkaise pestyt paprikat ja chilit, poista siemenet ja silppua puolikkaat. Murskaa kuoritut valkosipulin kynnet. Lisää silput ja mausteet kasariin. Anna kiehua puolisen tuntia.

Lisää etikka ja hillo-marmeladisokeri. Kuumenna uudelleen kiehuvaksi ja keitä 3–5 minuuttia silloin tällöin sekoittaen. Jäähdytä hetki ja purkita. Säilytä jääkaapissa.

Tarjoa grillattujen liha- ja makkararuokien kanssa tai hampurilaisten, ruokien ja kastikkeiden mausteena.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Tuli tehtyä tuota paholaisen hilloa ja hyvää oli.Tein vähän miedompana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 22:09

Paprikoiden kuivaamista en ole kokeillut. Ainoastaan tatteja joskus olen kuivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 22:20

Uunissa ole tehnyt täytettyjä parikoita, mutta en varsinaisesti kuivannut....siis säilönyt niitä kuivaamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 00:33

En itse ole kuivattanut,mutta baski-Ranskassa on kylä,jossa kuivattavat paprikachilejä kaikkialla.Kylän raitilla väri perin punaista,kun joka puolella on tuoreita ja kuivattuja chilejä.Suuria rakennuksia joissa kuivauspuita täynnä punaisia terttuja.
A.O.C.Piment dÉspelette
www.francethisway.com/places...elette.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 11:26

Vatsani ei tykkää paprikoista, joten en syö paprikoita lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:18

En ole kokeillut kuivata, mutta kuivattuna ihan hyvä mauste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 09:50

En ole kokeillut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:15

en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:32

en tokkisa, en syö paprikaa ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:36

Olen erittäin ronkeli paprikan suhteen. Ainoastaan keltaista syön. Ja se ei sitten missään nimessä ehdi kuivattavaksi. Paprika toiseen ja veitsi toiseen käteen ja se on sen paprikan menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:53

En ole, mutta paprikat ovat herkkuani.