Suolaisen piirakan kuorrutteeseen tulisi ohjeen mukaan juustoa, kananmunaa, ja ruokakermaa, mutta...

...ystäväni ei halua syödä mitään juustoja, miten korvaan kuorrutteessa juuston?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2011 - 15:04

kermaa, kananmunaa ja mausteita vain.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 08:42

Siis tuleeko piiraaseen kuorrute? Tarkoitat varmaan että piirakan täytteen päälle tulee vielä tuo kerma, kanamuna ja juustoraaste-seos?
Juusto ei varmaan ole pakollinen, laita enemmän kananmunaa, se kiinteyttää päällimmäistä osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 09:49

juusto ei todellakaan ole välttämätön ja jos käytät vaikkapa kermaviiliä juuston tilalle etkä laita ruokakermaa lainkaan. kananmunaa kylläkin ja mausteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 09:58

Juusto pois ja edeltävien neuvojen mukaan.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:43

Kermaviili ja kananmuna on hyvä juuston kuorrute, eikä ainakaan kovetukkaan, niinkuin minulla joskus
sattuu käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 11:00

Kermalla ja munalla onnistuu pistä molempia hiukan lisää, tulee ihan hyvää, olen joskus tehnyt.
Kun on sattunut tuo juusto unohtumaan kauppaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 11:33

Ei juustoa tarvitse laittaa lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:27

Ilman juutoakin tulee ihan hyvää..ei ole välttämätön..eikä silloin tule niinpaljon kaloreita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 22:32

Vaikka näin:

Jauhelihapiiras

Pohja: 1 1/2 dl ruokaöljyä

1 1/2 dl vettä

1/ 2 tl suolaa

Jos haluat voit maustaa taikinan kuivatuilla yrteillä tai juustoraasteella.

6 dl vehnäjauhoja

1 dl grahamjauhoja

Täyte:

400g jauhelihaa

2 sipulia

puolikas ruukku persiljaa

pippuria oman maun mukaan

1/ 2 tl suolaa

1-2 valkospipulin kynttä murskattuna

2dl voimakkaan makuista juustoraastetta( käytin tähän Hälsinge Grevè, Ostkompaniet juustoa)

1 dl ruokakermaa

1/2 dl kypsentämätöntä riisiä

1 muna

Pinnalle: voitele munalla ja ripottele päälle unikonsiemeniä tai seesamsiemeniä

Valmista pohja: Mittaa ainekset kulhoon ja vaivaa taikina tasaiseksi. Laita jääkaappiin odottamaan kunnes täyte on valmis.

Pilko sipuli ja kuulota. Lisää jauheliha ja ruskista. Lisää mausteet ja valkosipuli. Riko kulhoon muna ja lisää ruokakerma. Lisää silputtu persilja, riisinjyvät ja juustoraaste. Sekoita. Lisää paistettu jauheliha ja sekoita.

Kauli taikina leivinpaperilla pellin kokoiseksi levyksi. Jaa täyte keskelle taikinaa toisesta reunasta toiseen reunaan. Jätä sivuille yhtä paljon taikinaa. Käännä taikinasivut täytteen päälle keskelle ja kumoa piiras niin että reunat jäävät alle. Voitele munalla ja ripottele pinnalle unikonsiemeniä. Paista 200 asteessa 30-40 minuuttia.

Juuston voit jättä niin halutettasi kokonaan pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 17:58

Piirakka ilman kuorrutettakin maistuu ihan hyvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:16

Voit jättää sen juuston pois ihan huoletta.