Mikä on sontasiioni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2011 - 06:22

Ilkka-lehteä sanottiin ennenvanhaan sontasiioniksi Seinäjoen seudulla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 23:56

No sehän on sen puolueen pää-äänenkannattaja (lehti), jonka yleisesti tunnettua nimeä ei voi enää rasistisista syytöksistä ja solvauksista pelästyneenä sanoa eikä kirjoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 00:48

Ilkka-lehdestä olen kuullut tuota käytettävän.

Lisätty: 21.09.2011 - 03:50

Ahdistuin sitten googlettamaan ja tässä tulos;

" "Minä muuten puhun tämän Kiehimänvoaran murteen lisäksi, suomea, ruotsie, englantie ja ranskoa. Päevittäen puhun ja kirjotan enimmäkseen ruotsie, toenen työkieli on englanti, suomea käötän vaen sähköpostissa ja kaenuuta tällä Kaenarin palstalla, jota minun nuoruuvessa kututtiin Sonta Siioniksi siellä Paltamossa."

Sontasiioni, sitä käöttivät alunperin ns. kommunistit tae moatallous vastaset henkilöt Maaseuvun tulevaesuus lehestä, kaet vähätelläkseen,sitten nimitys levisi kyseisen suunnan nuorien suussa myös Kaenuun sanomista. Nimitys sontasiioni kuuluu aeka-aion vielä nykyväänki, van ei sillä enää oo osotetta, näen ne ilimasut laantuu ja muuttaa muotovaan."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 00:50

Onko se, se melkein kuin perset,englanniksi The Finns...passais ainakin nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 01:18

Löysin vain nämä selitykset:
sori.. tarkotin siis tuolla sontasiionilla maaseuduntulevaisuutta
Savon Sanomat eli Tunkiobladet
Maakunnan lehti Länsi-Savo eli Länskäri
Iisalmen Sanomat = Mullikka
www.ayrshire-finland.com/suo...pic=2496.0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 08:47

Vaikea tietää mutta liittyykö jotenkin kepuun (joka on eduskunnassa kielletty sana) tai onko jokin maalaislahko (uskonnollinen)? Käytetäänkö maalla noin ronskia kieltä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 09:27

Täysin pihalla tämän nimen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:47

Ei ole tietoa, on vastaus kun entisen pojan pimeän viinapullon ostokysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:54

portti.iltalehti.fi/keskuste...amp;page=3

vihapuheet ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 11:30

Maaseutuun viittaava sana, mutta en tiedä mikä se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 14:04

Niin lehtihän siinä oli kyseessä..muuten Savon Sanomia on sanottu myös mullikaksi ei siis ainoastaan Iisalmen Sanomia. En viitsi tässä yhteydessä mainita haukkumanimeä Hesarille...siitä monet vetäisi herneet nenäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 17:55

Ilkka-lehtihän tuo on. Sanan kuulin pikkupoikana pohjanmaalla käydessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 15:01

Ilkka-lehden hellittelynimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:14

En ole kuullutkaan, mutta ehdotan: miespuolinen karjakko.