Mihin puolueita tarvitaan?

kun vaaleissa on ehdokas, jonka mielipiteet ovat kuin omia. Ja kun tulee valituksi, määrääkin puolue hänen mielipiteensä ja kantansa asioihin?? Sitä on joskus pieni ihminen niin sekaisin politiikan tantereella.

Avainsanat: puolue

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 19:38

Jaa, sanopa se, puolueetkin alkavat muistuttaa niin toisiaan, ja ryhmäkuri taitaapi olla kaikilla aika tiukka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 18:25

Ainakin hauskan pitoon: www.youtube.com/watch?v=XlXsmfRlQ6Y

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 18:40

Samaa asiaa olen pohtinut minäkin jo vuosikymmeniä. Onneksi sieltä löytyy vielä niitäkin, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, tosin nämä ohjataan jo ajoissa ns. sivuraiteille eli heillä ei ole nostetta puolueen johtopaikoille.

Olisikohan parempi vaihtoehto, että kansa äänestää suunnan, jota pätevistä henkilöistä koottu virkamieshallitus toteuttaa. Hoidettaisiin kuin yritystä ikään. Voisi hillitä velanottoa ja takuuintoilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 20:05

Näinhän se vaan menee.Jos alussa onkin innokas ajamaan oikeaksi näkemiään asioita...Niin jo muutama vuosi politiikan piireissä "opettaa" kuinka kannattaa käyttäytyä.Silloin on ehdokkaalla ikään kuin suitset suussa ,eikä kaikkia asioita niin vaan enää äneen sanotakaan, saatika yritetä kansan puolesta toteuttaa.Eipä ole helppo osa ei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 20:22

Suomessa on ehkä liikaa noita puolueita...

www.vaalit.fi/14163.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 22:21

Niin, mihin niitä lopulta tarvitaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 04:25

Niinpä.
Kohta meillekin tarvitaan sotilasjuntta rauhoittelemaan vihapuheita. Lista kielletyistä sanoista pitää jakaa joka savuun, ettei se ainakaan tiedonpuutteesta ole kiinni.
Asiat täytyisi osata esittää sillai hienosti kiertäen, kuin Pikku Kalle aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 08:54

Yhteisten asioiden hoito ei onnistu ilman puolueita. Onneksi niitä sentään on vapaus olla enemmän kuin yksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:56

Piikittelemään toisiaan vapaasti, se on herrojen hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 11:23

Puolueita on jo aivan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 14:33

Puoluetukien nostoon:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 16:34

Tämäntapainen puoluepeli on suomeen kehitetty oikein lainsäädännön avulla. Niillä pelimerkeillä pelataan joita olemassa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:26

puoluehallinto on kauniimpi tapa sanoa joukkodiktatuuri (sanalla haen jotain "järkevää" vastinetta seuraavalle: pieni (siis koko suomeen katsottuna) joukko ihmisiä jotka johtavat valtiota oman mielensä mukaan)

-pisteet sille jos ymmärsitte! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:20

joutais lopettaa kaikki puolueet. säästyisi puoluetuetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:06

Ei yksittäisellä ihmisellä ole mitään määräysvaltaa siellä. On lottovoitto jos asiansa saa eteenpäin hyväksyttäväksi. Suomessa on aivan liikaa ja turhia puolueita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:46

Ei yhtikäs mihinkään.