TV-lupa ?

En ole ikinä maksanut tv-lupaa. Nyt olen 58v sakkoja olen maksanut 78mk . En kehu mutta ymmärtäisin että se on ihmisen perus oikeuksia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 17:59

Jos tarkoitat, että ihmisen perusoikeus on olla maksamatta tv-lupaa, niin olen tästä kyllä aika vahvasti eri mieltä. Käsitykseni perusoikeuksista ovat pikkaisen toisenlaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 16:46

Kaikille sitä ei edes myönnetä. Nauttikaamme etuoikeudestamme saada maksaa TV-lupa.

Lisätty: 22.09.2011 - 06:40

Onttopohjaoy: tarina on kuin suoraan Itä-Saksasta vuodelta 1982.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 16:59

Entäs me jotka maksamme sen televisioluvan, ollaanko tyhmiä, millä sen televisio tuotannon meinaisit maksaa jos ei kukaan maksa mitään lupia tv katselusta. Jos ajattelet että tv katselu on perusoikeus niin otetaanko sitten vammaisilta ja vanhuksilta pois heidän muita asioita jotka on perusoikeuksia, tai joltakin muulta kansalaisryhmältä, ilman tv tulee kyllä toimeen. En hyväksy vapaamatkustajia ollenkaan, en halua toisten laskuja maksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 19:26

Olen ollut/olin vapaamatkustaja,mutta maksoin siitä hinnan korkojen kanssa.Myönnän,että sen jälkeen nämä vuodet on olleet helpottuneita,kun aikaisemmin outoon aikaan kellon soitto pysäytti kaiken...tv-luvantarkastajat liikkeellä?!!!Eka kerros,näkymä sisään yms.yms.Maksaa paljon,joku tolkku siihen pitöisi olla.Kannatan todella jotain korttisysteemiä,joka jokaisella pitää olla katsoakseen yleensä TVtä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 19:30

Kyllä se vaan maksettava on, en osaa kusettaa lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 19:53

Meilläkään ei ollut TV, lupaa 30v.teen .Mutta eihän sieltä mitään hyvää ohjelmaakaan tule.Kerran tuli tarkastaja ja sanoin viekää toosa pois, hän sanoi että ei nyt sentään,eiköhän sovitella tämä asia sentään.Niin sitä sitten sovittiin, eikä vienyt toosaa.Sanoin eihän tuolta tule edes mitään mitä katsois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 20:11

Mielestäni tv-lupa on yksi niitä iljettäviä pakollisuuksia ja olenkin sen aina maksanut...Tosin pitkin hampain.Saapas nyt sitten nähdä, kuinka tulevaisuudessa nekin rahat peritään.Meneekö valtion kassasta, vai mistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 20:17

Joutavaa pakollista touhua, pitäisi saada lähettää kesäisin tv luvasta kopio ( uusintana siis) , kun nekin lähettävät vallan uusintoja...

Plus Tv :stä jo maksetaan ihan riittävästi kuukausittain, miehen Formulan katsomisesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 20:28

Tv-lupatarkastaja Risto Rasinen paljasti, miten tv-luvan maksamatta jättänyt kärähtää tarkastustilanteessa.

Tuttu tilanne on, että asunnosta kuuluu tv:n ääni, mutta ovikellon soidessa, televisio sammutetaan.
Tavallisin selitys on Ylen haastatteleman tarkastajan mukaan se, että ääni tuli dvd:ltä tai tietokoneesta.

Rasinen sanoo Ylelle, että useimmiten jo ovelle saapuvan asukkaan eleet paljastavat onko asunnossa televisio. Lupatarkastaja ei saa mennä asuntoon sisään ilman omistajan lupaa. Jos on epäilys siitä, että asunnossa on televisio, asukkaalla on selontekovelvollisuus.

Lasku saatetaan Rasisen mukaan antaa, jos asukas ei anna selvittää, onko asunnossa televisio tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 04:37

Täällä nauraisivat, jos kertoisin moisesta maksusta. Tai käyttövoimaverosta. Tai sokeriverosta...
Löytyisiköhän tätä espanjaksi laulettuna? www.youtube.com/watch?v=ykV6qmNNv-M
Veisin sen heti paikalliselle radioasemalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 08:52

En hyväksy sitä että jotkut maksavat ja kaikki nauttivat edusta. Rikoshan se on.
TV-maksu kaikille olisi tasapuolinen ratkaisu josta vain sotaveteraanit voisi vapauttaa.

Lisätty: 21.09.2011 - 13:31

Maksukortti olisi hyvä ratkaisu, silloin ei pääse katsomaan luuserina. Verovaroista eli budjetista rahoitettava ei ole tasapuolinen, koska osa ei eläessään maksa veroa mutta TVtä katsovat kyllä.Perusoikeus, mikä se on? Entäs sitten , onko myös perusvelvollisuus? Jokainen maksakoot itse huvinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:39

Demari: 250 000 suomalaista luistaa tv-maksusta
Jo neljännesmiljoona television omistavaa suomalaista jättää tv-maksun maksamatta, kirjoittaa Uutispäivä Demari. Viestintäviraston johtaja Anssi Laakso sanoo lehdelle, että määrä on kasvanut koko ajan.
Kannatan sitä, että Ylen ohjelmat maksukortille tai suoraan verotuksesta.

Peruutusilmoituksia vaan lisää heti tuonne Papitin kertomaan paikkaan
www.tv-maksu.fi/index/lomakk...sille.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 10:59

Mielestäni kaikkien pitäsi maksaa TV-lupa, kun se kerran on pakollinen.
En siedävapaatöllöttäjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 16:03

Olen samaa mieltä kuin esim.sirkkaliisa. Roimat sakot sille joka ei maksa TV-lupaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:32

Itse olen kyllä aina maksanut TV-luvan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 16:00

Neljännesmiljoona suomalaista luistaa tv-maksusta!
yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...87787.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 16:31

Kaikkien ketkä samasta kulhosta ammentaa on myös osuutensa maksettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2011 - 18:18

TV-lupamaksujen ainut tarkoitus on rahoittaa YLE:n kanavat, kaikki muut kanavat rahoittavat itse itsensä mainostamalla, eli joko YLE voisi alkaa mainostaa, mikä ei varmaan paljon haittaisi muiden kanavien käytäntöön jo totuttuna, tai YLE:n kanavia ei voisi katsella ilman että on maksanut, mikä ei kyllä olisi minkäänlainen henkilökohtainen menetys koska katson YLE:ltä vain ja ainoastaan euroviisut. So.. problem solved?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 14:41

Lettupinolla hyvä onni, jos ei lupatarkastaja ole ovella kolkutellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2011 - 20:04

Oi voi sinua, nyt ne sinunkin maksamattomat luvat näkyvät sitten tuntuvissa korotuksissa, jotka me kuuliaiset maksamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 06:45

Pakko se on maksaa, jos en maksa edestä se löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 22:25

Aikas huvittavia vastauksia tuossa edelliset.Radiolupakin"poistettiin" joskus -60 luvun lopulla mutta taas kansaa kusetettiin sillä ei se mihinkään oikeasti poistunut vaan nostettiin tv luvan maksua johon se piilotettiin.Kyllä ns.harmaa talous on paaaaljon isompi ongelma suomessa ja koko ajan pahenee!Tv lupa on aivan turha ja hoitakoot sen toisella tavalla esim.mainokset ym.Meillä on kyllä lupa mutta vaimo sen makselee ja itse en suostuisi.Ovisilmä on edullinen ratkaisu ja ei luvantarkastajalle tarvitse mitään selitellä kun ei avaa ovea ja turha tv.ta on hiljennellä oli ovella tarkastaja tai ei.Se on kyllä turha kuvitelma,että jos kaikki maksaisivat lupansa niin hinnat olisi halvempia sillä yle on ylettömän ahne laitos joka "sen vielä edestään löytää"...