Kun lasket jotain,niin tarvitko siihen laskukonetta?Onko päässälasku hallussa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2011 - 06:07

En tarvitse mitään laskukonetta, osaan laskea päässäni, mieheni kun lähtee laskinta hakemaan, niin minä jo sanon tuloksen, hän kuitenkin vielä tarkistaa laskimella sen laskun.

Kysyjän kommentti

Täytyy vain ihailla! Itse, kun lasken koiran ulos, saattaa naapurin kissakin tulla sisään,enkä huomaa mitään...Olen täysin uuno, mitä laskemiseen tulee...
Kiitos vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2011 - 22:13

Sekä että, pienet summat tulee vielä laskettua päässä, isompia lukuja pyöritellessä pitää ottaa laskin avuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 22:38

Yritän laskea mahdollsimman paljon itse(päässä)aikaisemmin olin kävelevä puhelinluettelo,mutta 040etc.numerot liian pitkiä muistaa.Onnistun omani muistamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 22:43

Päissäni olen hyvä laskemaan montako olen ottanut.
Siihen minulla ei edes ole laskukonetta. Funktiot lasken excelillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 23:52

Mä lasken aina päissäin......

Koulun ensimmäisenä päivänä opeteltiin laskentoa. Opettaja sanoi, "Jos jonkun täytyy mennä vessaan, nostakoon kaksi sormea ylös." Pieni ääni luokan takaa kysyi, "Kuinka se auttaa?"

.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 07:39

Kyllä tarvitsen laskukonetta joka tilanteessa.Olen huono laskemaan ,minulle se on tärkeä kapistus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 08:53

Ihminen voi olla myös hyvä laskemaan päissään!

Kyllä tuokin vielä sujuu jouhevasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 09:39

Tykkään laskea päässäni, joten pidän sitä taitoa yllä myös laskiessani isoja laskutehtäviä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 10:12

Lasken hyvin paljon päässäni.
Nykyajan laskukoneetkin ne pienet ja halvat hajoaa heti kun koskenkin niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 12:43

Mulla on ehdottoman hyvä päässälaskutaito ja laskinta en edes omista kuin ainoastaan kännykässä ja sitä ei ole ikinä käytetty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 13:43

En mikään laskuhirmu ole. Mutta tiedän että yksi on yksi ,eipä tuota paljoa sen enempää.
Jos olisin ollut matikka nero, johan olisin rikas mimmi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 16:14

Aina olen ollut huono laskemaan. Tarvitsen laskukonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 17:31

2+2 = 5, todella isoilla määreillä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 19:37

Riippuu siitä, kuin vaativasta laskutoimituksesta on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 23:50

Äskettäin vastasin samankaltaiseen kyssäriin. En muista mitä vastasin, samaa mieltä olen varmaan vieläkin. Isot asiat koneella ja pienet päällä.