Savolaesen seurusteluvinkki!

Savon kieli saattaa joskus teettää miettimistä, jos ei ole sitä aikaisemmin kuullut. Kun toeselle sannoo, että minä taejan tykätä sinusta, niin sillon on seurustelu jo aeka pitkällä. Ei sitä het kättelyssä sillä laella sanota. Näessäkii tunneasijoessa savolaenen jättää aena takaportin aaki ja mahollisuuven myöstoesille. Kun sannoo, että minä taejan tykätä sinusta, toenen sannoo, että elä suotta tykkee. Sillon ei ou vielä peli mänetetty, vuan voep vielä ihan kunniallisesti perrääntyä puolin ja toesin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.09.2011 - 04:20

maharottoman palio kiitoksia selevityksestä ja opastuksesta, nymmää ymmärrän mun savolaasta avomiestä palio paremmin!

Kysyjän kommentti

Ei kestä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2011 - 23:47

Mit ikänä savolaenen sannoo.vastuu on kuulijan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 06:13

Niinhän myö tehhään ja puhheet on vähän niin kuin sinne päen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 09:11

Vie sie, mie vikise!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 10:56

Hitsi, että savon slangi on välillä vaikeeta, täytynee turvautua savon sanakirjaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 11:10

Täss vähän oppia jos ei tuo murre taivu

suomi - savo -sanakirja

Perussanasto:

suomi savo
Kyllä Jo tokkiisa!
Ei Ee...
Olkaa hyvä! Olokee hyvä! / Hek!
Kiitos Kiitoksija
Anteeksi Anteeks
Ei kestä Eepä kestä
En ymmärrä Mittee?
Hetkinen Outahan hollin aekoo
Anteeksi, mitä sanoitte? Mittee työ sanoja?
Hyvää huomenta Hyvvee huomenta
Hyvää päivää Hyvvee päevee
Hyvää iltaa Hyvvee iltoo / Hyvvee illanköllykkätä
Hauska tavata! No terve vuan terve!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 12:50

Onneksi en ole joutunut yhdenkään savolaisen kanssa tuohon tilanteeseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2011 - 17:19

Niinhä se on että kun savolaenen puhhuu niin vastuu on kuuntelijalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 10:37

Kyllä savolaiset ovat lupsakoita puheessaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 23:04

Vaikka asunkin Savossa, se ei minusta savolaista tee, syystä: savolaisten koiratkin osaavat ämpyillä:
- Istu!
- Tiiä siitä niin... saattaa tuo jäädä istumattakin niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 06:27

Täytyy laittaa korvan taakse.