Miten toimit kotioloissa, että sähkölaskusi pysyy siedettävissä lukemissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2011 - 07:44

En polta turhia valoja, ja olen vähentänyt saunomista. Lämmityksessä säästän kun lyön halkoja pesään.

Kysyjän kommentti

Juuri laitettiin kuivat halot varastoon talven varalle.Takka lämpenee ja sähkölasku pienenee :) Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2011 - 17:04

Käsi valmiina nappulalla sammuttamassa liika valoja.
Eipä sitä paljon konsteja voi olla kun jääkaappi ja pakastin ovat välttämättömiä.
Samoin pesukone. Nehän ne ovat suurimmat sähkönsyöjät.Minulla ei ole mitään ylimääräisiä
viihdevempaimia, mitkä lisäisi kulutusta. Sähkölasku tuntuu noudevan lasku laskulta, vaikka olisi
kesäaikakin kysymyksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 17:11

Kesällä hikoilen ja talvella palelen.
Parempiakin säästökeinoja olisi. www.espanja-info.net/viikon-...kanen.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 17:11

Täytyy kiinnittää huomiioo valojen käytössä .Kodin koneet on yksi .Meidän iso kellari jossa isot kylmäkoneet. Isännän saha ja hitsaus .Näistä. Mutta emännän kellari vie kaikkein eniten.

Lisätty: 18.09.2011 - 17:13

Papiti se hauska veijari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 17:21

Valoja sammuttelen mennessäni,vaikka takavuosina viivattiin niiden olevan "tippameressä",tietsika,tuskin muut...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.09.2011 - 17:49

eihän se siedettävänä pysy, mutta haluan että kotona tarkenee ja näkee toisin kuin rakkaat kansanedustajamme :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:00

Olen kilpailuttanut noin vuosi sitten sähkön ja laskut pienivät useita kymmeniä euroja. En käytä kylpyhuoneen lattialämmistystä kuin talviaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:45

Enpäs tuota sähköä pahemmin pysty säästämään, on monia koneita joitain jopa 2-3 kappalein kaikki käytössä...
Ei voi kun maksaa vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 20:47

Vanhat syöpöt kodinkoneet on vaihdettu uudempiin, sähköjä välillä sammuttelen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2011 - 15:44

Suihkussa käydään ripeästi, koska veden lämmitys on varsinainen sähkösyöppö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 17:46

ei taida olla enää paljoa kirittävää. vuosikulutus on siinä 6000kWh
puulla lämmitetään eli tuokin mokoma on sitä taloussähköä. ehkä rakennan tohon tuuliselle pellolle ropelin ja rupeen ite myymään sähköä.
v -mäistä monopolia ja riistämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:45

Pökköä pesään, hämärä valaistus enkä availe turhaan jääkaappia enkä pakastinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2011 - 20:13

Suurin sähkönsäästäjä meillä on ilmalämpöpumppu, joka tuottaa lämpöä pienemmällä energiamäärällä kuin sähköpatterit.