Kuinka moni teistä harrastaa käsitöitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 22:35

Näin syksyn tullen alkavat puikot heilumaan. Nyt työn alla sukat pojalleni.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 14:03

Ennen enemmän ,mutta nyt jäänyt, mitä pakkollisia .Joskus teen vanhasta pussilakanasta tyynyliinoja, erinlaisia juttuja. Kun kangas on hyvää vielä muualta.En sukkia ole tehnyt aikoihin tai lapasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 16:10

Heh...Tuota noin.Koulun poakolliset työt tehtynä, mutta muutoin...Ei oikein oo neulomiset eikä virkkaukset mun juttuja.En omista edes ompelukonetta, koska hermothan siinä taatusti menisi...Sinänsä ihailen ihmisiä, jotka käsitöitä osaavat tehdä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 16:37

Aikanaan olen tehnyt paljonkin kaikenlaista, kutonut läjäpäin villapuseroita, sukkia y.m, virkannut useamman sängynpeiton, ommellut kaikenlaista. Nyt lähinnä pientä korjausta, napin ompelua, yms. Ompelukone ja saumuri ovat lähes tyhjänpantteina komerossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 18:19

Ay pahus,saumurilla olis hommia,mutta en viitsi lainata kirjastosta,koska käyttöohjeet,langanpujottamiset yms.varmasti hankalia,luulisin."Käsityöharrastus" pelkkää pikku korjausta,reikää ja napinompelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 18:24

Vuosi sitten virkkasin kastemekon, joten virkkaaminen on mun juttu...
tein joskus pitkiä verhojakin, kun löysin jonkun ihanan kuvan jota käytin niihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 19:51

nyt kyllä jäänyt käsitöidenteko vähemmälle harrastukselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.09.2011 - 23:02

onko halon hakkuu käsityötä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 23:16

Nuorena tuli tehtyä käsitöitä..Ompelin lapsille vaattet ja kudoin paljon..nyt jäänyt aika vähiin käsityöt..
Virkkaustaitoa en äidiltä perinnyt..se vähän harmittaa..Itselläni 4:jä äidin virkkaamaa päiväpeittoa..verhoja ja liinoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 08:39

Olen ollut käsityöihminen, mutta nyt olakpäiden pettäessä ainoa huvikin kutominen loppui.
Samoin ristipistotyö ei onnistu. Harmittaa niin kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 16:39

Silloin, kun kädet olivat terveet neuloin paljon villapaitoja yms. Virkkasin liinoja sekä sängynpeitteitä. Kudoin mattojakin, vaan nyt on aika toinen. Hyvä, että käsissäni pysyy soppakauha ja vasara. Nivelrikkoinen ei pysty enää käsitöiden tekoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 18:12

nyt olen taas alotellut ja koira sai villapaidan ,sukkia muutamat ja parit tossutkin tuossa väänsin ..teen isoäidin virkauksella tuolin ja soffaistuin päällisiä ...niin että kyllä teen ..käsitöitä..aina telkkuu kattoessa pidän kudinta käsissä , mutta välillä se pitää olla tauvolla , kun näpit kipeytyvät niin paljon , ettei virkkukoukkukaan pysy niissä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 19:49

Olen aina ollut innokas villasukkien kutoja. Tämä syksy on ensimmnäinen, kun en pysty kutomaan olkapää kivun takia :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:27

Käsi on pystyssä.