Hyvää lauantaiaamua? Mitä mieltä?

www.taloussanomat.fi/liikenn...39?ref=ise

Avainsanat: auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 08:07

Eipä päässyt pahemmin tienaamaan omalla autolla ja verottaja otti osansa firman autostakin? Ei noita murheita, aina olen ollut maksava osapuoli vaikka itse olen suittista pitänyt kii.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2011 - 08:06

Tuon artikkelin mukaan meillä olisi uusi auto ostettu joka toinen vuosi, mieheni oli komennusmies ja työmatkat olivat pitkiä, ajeli paljon 160 km päivässä ja pidempiä matkojakin paljon, ei ne korvaukset käytännössä ole noin isoja, verottaja on ilkeä ja täällä turussa kaikkein ilkein, mieheni on komennusmiesten tapaan täällä maksanut jälkiveroa kaikesta mikä piti olla verovapaata, päivärahoista, ateriakorvauksesta, kilometrikorvauksista ja nämä veromätkyt tulivat aina 5 vuotta taannehtivasti, oli jupakka näistä asioista julkisuudessa, niillä veromätkyrahoilla olisimme kyllä saanet uuden keskihintaisen auton, mutta ei km korvauksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 08:16

sateetonta lauanataiaamua Seinäjoelta.
Soininvaarako kadehtii , koska itse on intohimoinen pyöräilijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 08:38

Meikäläisen työajoilla ei pääse tienaamaan,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 11:18

Ei kaikilla tuo onnistu... joillekin kyllä mutta tienaaminen on taatusti pientä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 12:06

Kuin piru lukisi raamattua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 12:50

Eipä ole minulla mahdollisuutta tuollaiseen. Työajot ajetaan firman autolla ja jos omaa autoa haluaa käyttää,on kulut maksettava ihan omasta pussista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 13:01

En ole varsinaisesti rikastunut ajamalla.
Oman auton käytöstä tein verottajan kanssa sopimuksen, että saan vähentää 10 000 kilometriä vuodessa ilman ajopäiväkirjaa, jonka pitämistä inhosin kuin ruttoa.

Joidenkin yritysten perimät kilometrikorvaukset voivat firman kassaa lihottaakin, kun laskutus tuntuu joskus olevan täysin hatusta vetäisty.
Päälle vielä laskutuslisä, niin pienelle huoltokäynnille tulee kuluja enemmän kuin työstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 14:19

Voi voi noita kirjoituksia. Meidän tyttö ajaa päivittäin ainakin 250km Ei ole rikkaaksi tullut. Aina muistaa että kyllä on kallista kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 15:57

Mukavaa lauantai-ehtoota jo. Juuri tulin töistä autolla, omallani. En kyllä ole päässyt autolla ajulla vielä rikastumaan...miinuksen puolella taitaa olla. Jotkut työajot ajan omallani ja niistä saa kilometrikorvauksen. Iltavuorot ajetaan talon autolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 21:55

Kyllä se on huuhata..että auto maksaa itsensä..noilla kilometri-kovauksilla..
Toista kun ajaa fillarilla..ja saa kilometri kovauksen..siinä sitten rikastuu..(Tämä oli huuli,kun itse saan korvauksen fillarilla ajosta)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.09.2011 - 23:31

töissä käydään omaan piikkiin, työajot on eri asia, jos niitä on paljon työnantaja hommaa auton mieluummin kuin maksaa itsensä kipeäksi ja vähillä ajoilla ei saa maksettua edes huoltoja, bensat ehkä, en tainnut olla tarpeeksi tarkka, mutta oliko ne kulut repäisty hatusta vai ihan laskettu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 19:37

Ei sitä autolla kyllä tienaa, sanon minä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:17

En nähnyt kertaakaan meseni hoitavan lainanlyhennystä, kyllä se minä olin.
Jos harvakseen tekee lyhyitä työkeikkoja, ei kilometrikorvaus - joka on tänä vuonna 0,46 centtiä - avita maksamisessa.