kuinka moni näki kurkiauroja tänään.

www.youtube.com/watch?v=x4UD8Zed3Bo
Minä näin ainakin noin 150 kurkea ,kolmessa eri aurassa .Jäivät tähän ottamaan korkeutta ja nuoret linnut piipitti kivasti.Sitten sitä lähettiin etelää kohden. Sisälläni oli sykkivä olotila ja haikeakin.Heilutin ja puhuinkin niille.On ne linnut mahtavia luontokappaleita.

Avainsanat: talveakos enteillee kiitos jumppis.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2011 - 10:17

Saman verran noita eilen yli lenteli. Tänä aamuna oli vielä enemmän. Saivat joukkonsa kasaan ja lähtivät kohden etelän maita. Tuskin enää tänä vuonna näkyy.
Pyörivät joka vuosi kokoontumislennollaan tässä mökkimaiseman yläpuolella.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 18:01

Näin tänään n. klo: 15.20, kun lensivät taloni yli.Koiranpoika heilutti innoissan niille häntäänsä.Mekkala oli aikamoinen :) Olisikohan niitä ollut sellainen parikymmentä lintua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:52

Kukas näki valkohäntä peuroja pihallaan syömässä maasta tammenterhoja ja omenapuiden alta omenia? lälläl lää...

Lähteet:
www.youtube.com/watch?v=qxtamFMitFY

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:55

Kurkiaurat vielä tältä syksyltä näkemättä, mutta uskon että tuo tilanne korjaantuu tämän viikonlopun aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 20:02

En ole kurkia tänään nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 20:40

koko syksynä ei ole näkynyt kurkiauroja, keväällä kolmostien varressa näkyi kurkia pellolla. komeita lintuja ovat kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 22:23

no tota noin en nähnyt ku naakkaparven se oli varmaan löytänyt ruokamestan lähettyviltä oli ainakin
maassa about 30 naakkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 23:27

Eilen näin,mutta taisivat olla valkopask...kaulahanhia,niitä Kandasta kotoutuneita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 00:01

Täytyypä katsella, jos vaikka tästä yli menisivät.
fi.wikipedia.org/wiki/Kurki
Valkohäntäkauriit kävivät joskus syömässä katoksessa kauraa kärryiltä. Ketut eivät sentään pihaan uskaltautuneet. Ymmärsivät sentään, että lyijymyrkytys on yhtä s*tanallinen tauti kuin nikkelihalvaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 08:05

Paitsi jäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 11:19

Pari päivää sitten näin pari kurki auraa, harmi ettei ollut kameraa mukana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 13:02

Kurkiauraa en ole tänä syksynä nähnyt. Tulee aina vähän haikea olo, kun sellaisen näkee ja kuulee, sillä siinä vaiheessa on kesä jo varmasti ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 13:34

En ole kurkiauroja nähnyt lentelevän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 11:04

Eilen ääniä kuulin, mutta missään en niiden lähdettä nähnyt... harmi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 18:28

Ei ole näkynyt, eikä ääniä kuulunut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 22:00

En ole havainnut vielä yhtään auraa.